Tako kot je uvodoma povedal župan Mestne občine Koper Boris Popovič »svet gre naprej in tudi mi z njim«. Kot je pojasnil na koprski občini tudi v času krize niso spali, ampak so angažirali šest priznanih slovenskih arhitektov oziroma arhitekturnih birojev in jim zastavili ambiciozno ter drzno nalogo, naj v to območje umestijo novo mestno dominanto, ki bi v prihodnje lahko postala prepoznavni znak tega območja. »Arhitektom smo postavili izziv, kaj bi danes, po njihovem mnenju, zasnoval Eiffel, če bi imel nalogo nekaj ustvariti v Kopru?« je dejal Popovič in nadaljeval »če hočemo v mestu ohraniti zelene površine moramo začeti razmišljati o vertikalah, tako kot počno drugod po svetu. Prepričan sem, da bo ta projekt uspešen,« je bil jasen župan in dodal, da so te idejne zasnove osnova za uspešen mednarodni arhitekturni natečaj, katerega plod bo našemu mestu odtisnil pečat prepoznavnosti.
Tako je šest arhitekturnih birojev, PIRSS. + Architects, AA kultura, D-R-A-F-T-arhitekti, DSSM Mirakul, Architecta in Studio Kalamar danes javno predstavilo svoje zamisli. Marko Apollonio iz AA kultura si je Koper prihodnosti zamislil kot preplet ženske in moške figure oz. The Marina & Land Skyscrapers. Kot je povedal je poglavitna ideja projekta s pomočjo novih tehnologij in konceptov mesto vrniti k morju in k njegovi zgodovinski identiteti, ga odpreti v svet. Andrej Kalamar iz Studia Kalamar je novo dominanto – Helios Tower umestil ob Škocjanskem zatoku, ki jo je imenoval »Kopercabana«. »To je prava lokacija za novo gravitacijsko jedro, okoli katerega bi se lahko oblikovalo novo mesto,« je še obrazložil. Matej Mljač iz D-R-A-F-T-arhitekti je predstavil 418 metrov visok t.i. Kanela Tower, navdih za katerega mu je dal prav privlačen poganjek trstike – po primorsko kanele, sicer avtohtone rastline Škocjanskega zatoka in Istre. Aleksander Sandi Pirš iz PIRSS. + Architects si je zamislil kar dve stoplnici, 501 metra visoko Tour d’Europe in 365 metrski The Big blue. The Tower. The One. »Vprašali smo se kako narediti vitek stolp, ki ima v sebi program, vsebino,« je pojasnil Pirš in spomnil, da tudi številna druga mesta pri svojem razvoju iščejo nove entitete, nove silhuete, pri čemer je kot primere navedel mesta Moskva, London, Milano, Barcelona, Marseille in druge. Denis Simčič iz DSSM Mirakul je pojasnil koncept 365 metrskega 360˚ Tower, s katerim je skušal poiskati strukturo, ki združuje blago, fizično obliko blaga in njegovo vrednost. »Koper je kot speča Trnuljčica, ki čaka na input,« je dejal in ob tem spomnil, da če tovrstne projekte označimo za preveč ambiciozne, potem se nam slabo piše.
Kot zadnji je svoj izdelek, 370 metrski Crystal Tower, »ki v podobi mesta Koper ustvarja novo dominantno točko, ki presega vse ureditve na območju severnega Sredozemlja«, predstavil Nebojša Vranješič iz koprskega studia Architecta in k temu dodal, da je bilo njihovo osnovno vodilo zasnovati stolp, ki ne bi bil preveč vpadljiv, glede na obstoječo arhitekturo mesta.
Večina navzočih na današnji razstavi je bila nad predstavljenimi idejnimi rešitvami več kot navdušena. Številni so se strinjali, da je mesto, ki se ne spreminja, mrtvo mesto, in da če cel svet spreminja silhuete svojih mest, zakaj tega ne bi počeli tudi v Kopru.
Kot je pojasnil predstojnik Urada za okolje in prostor Georgi Bangiev, bo Mestna občina Koper, ki se sooča z novimi izzivi, na kakšen način učinkoviteje izrabiti obstoječi prostor ter kako vanj smiselno umestiti novo zazidavo, predstavljene idejne zasnove upoštevala tudi pri pripravi strateškega dela občinskega prostorskega načrta. Svetovni trendi namreč zapovedujejo, kako v strnjenih naseljih in urbanih mestnih območjih razbremeniti prostor, ga funkcijsko obogatiti z novimi mestotvornimi vsebinami, gosto poseljene površine pa nadomestiti s sodobnimi visokimi gradnjami, ki ne samo rešujejo prostorsko problematiko, ampak v mestno okolje vnašajo tudi dodano vrednost – dominanto.