Glavni razlog za to je, da italijansko podjetje do roka, določenega za dokončanje poglabljanja, ni opravilo niti desetine predvidenega dela. Kot so sporočili iz Luke Koper je glede na neupravičeno in drastično zamudo pri delih, kot tudi glede na številne težave, ki jih je imel izvajalec v pripravljalni in nadaljevalni fazi, tveganje za nadaljevanje z deli po pogodbi preveliko in zato le-te ne nameravajo podaljšati.
Sicer pa so bili v Luki Koper več kot jasni: projekt poglabljanja morskega dna ob kontejnerski obali koprskega pristanišča še vedno ostaja ključnega pomena za nadaljnji razvoj in rast kontejnerskega prometa, saj poslovne stranke oziroma ladjarji že v jeseni napovedujejo začetek prihoda večjih kontejnerskih ladij z ugrezom nad 13 metrov. Iz tega razloga je uprava družbe sprejela vse potrebne ukrepe, s katerimi bo zagotovila, da bo projekt poglabljanja zaključen do konca avgusta.
Prva faza poglabljanja zaključena, kmalu tudi druga?
Sicer je italijansko podjetje v začetku marca zaključilo s prvo fazo poglabljanja, in sicer na 13 metrov globine, kar je omogočilo vplutje nekaterih večjih ladij do 12,5 metrov ugreza v koprsko pristanišče, vendar bi lahko s predvidenim povečanjem globine bazena na 14 metrov in povečanjem dovoljenega ugreza na 13,5 metra na posamezni ladji povečali pretovor kar do 3500 kontejnerskih enot. S tem bi, kot so pred časom poudarili v Luki Koper, koprsko pristanišče ohranilo primat največjega kontejnerskega pristanišča v severnem Jadranu.
S poglabljanjem prvega bazena je tesno povezano tudi poglabljanje plovnega kanala v omenjeni bazen, za kar pa je odgovorna Uprava RS za pomorstvo. Ta je po zamudah zaradi vremenskih nevšečnosti aprila zaključila izgradnjo kasete na območju ankaranske bonifike ter kaseto predala v uporabo izvajalcu, družbi Luka Koper INPO, ki je nato začela s poglabljanjem plovnega kanala. Pogodbeni rok za dokončanje del je februar 2015.