Gre za 2,6 milijona evrov težek projekt, ki se je uradno začel že konec leta 2012, njegov namen pa je bil izboljšati čezmejno sodelovanje in povečati mobilnost v tem skupnem prostoru. Koprska občina je zadnja gradbena dela v okviru projekta sklenila že v septembru 2014, ko je namenu predala povsem prenovljeno slemensko cesto – pomembno in hkrati edino prometno povezavo med pokopališčem v Hrvatinih in Premančanom.
Tradomo – Izboljšanje trajne dostopnosti in mobilnosti na čezmejnem programskem območju je Hrvatinom poleg tega prinesel tudi pločnik in kolesarsko stezo, s tem pa številnim pešcem, še posebej pa šolarjem, omogočil varno pot v in iz šole. Nova pridobitev na odcepu za Cerej je bilo tudi moderno krožišče, katerega osnovna naloga je umirjanje prometa, izboljšava pretočnosti in povečanje prometne varnosti.
Aktivni pa so bili tudi na italijanski strani, kjer je glavni del naložbe predstavljal povsem obnovljen cestni odsek med Hrvatini in Miljami. Ta predstavlja najkrajšo pot za vse tiste, ki se želijo peljati od Milj do Kopra. V okviru del so Milje uredile tudi novo krožišče, med pomembnejšimi deli pa je nedvomno priključitev nekaterih hiš na slovenski strani na »italijansko« kanalizacijsko omrežje. Dela so zajemala tudi manjše obnove, popravo tlaka, ureditev razsvetljave, postavitev čakalnih avtobusnih nadstrešnic in druga dela.
Med drugim se prav v teh dneh na območju Milj in Hrvatinov vzpostavlja nova prepotrebna avtobusna linija, ki jo bo izvajalo tržaško prevozno podjetje Trieste Trasporti. Ta je pomembna ne samo za številne osnovnošolce, ki se dnevno vozijo po omenjeni trasi, temveč tudi za številne prebivalci, ki na tem območju že vrsto let pogrešajo čezmejno avtobusno povezavo.
Vrednost zajetne naložbe na območju koprske občine je znašala 1,1 milijona evrov, od katerih je dobrih 85 odstotkov sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, 10 odstotkov pa od države. Poleg Mestne občine Koper, ki je bila vodilna partnerica, je pri projektu Tradomo, katerega skupna vrednost je 2,6 milijona evrov, sodelovalo še šest drugih partnerjev, in sicer Mestna občina Nova Gorica, Občina Šempeter-Vrtojba, Občina Milje, Tržaška in Goriška pokrajina ter Ministrstvo za infrastrukturo in prostor. Projekt sofinanciran v okviru Programa čezmejnega sodelovanja Slovenija-Italija 2007-2013 iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj in nacionalnih sredstev.