Zgodba o težko pričakovanem predoru skozi Markovec, ki bo razbremenil promet na tem delu Slovenije, še posebej v času turistične sezone, končno dobiva svoj epilog. CPG Nova Gorica bo, kot piše Slovenska tiskovna agencija, po včerajšnjem podpisu pogodbe z Darsom predvidoma prihodnji začel z deli na trasi hitre ceste Koper-Izola, ki naj bi bila sklenjena v roku 90 dni. To pomeni, da bi lahko, če bo šlo vse po načrtih, promet stekel sredi maja.
Skupna vrednost celotne investicije znaša približno 157 milijonov evrov
In čeprav je včeraj podpisana pogodba med Darsom in CPG-jem iz Nove Gorice nižje vrednosti, je ta izredno pomembna, saj se z njo zaključujejo aktivnosti na izgradnji predora Markovec in povezovalne ceste, ki so trajala vse od leta 2006, torej dobrih 9 let. Dela naj bi s polno paro stekla že v ponedeljek, kot je ob tem povedal direktor CPG Nova Gorica Kristjan Mugerli pa je realni rok za oddajo del sredina maja, pri čemer bodo potrebna tudi dela v nočnem času. Težav v prometu v začetni fazi ne pričakujejo, do manjših motenj prometa pa bo prihajalo v zadnjem tednu del, ko bodo urejali navezave na obstoječe cestno omrežje.
Skupna vrednost naložbe v predor in hitro cesto znaša okoli 157 milijonov evrov, projekt pa bodo tako kljub vsem zapletom v preteklosti zaključili pod sprva predvideno vrednostjo, je poudaril Knez in dodal, da z odprtjem predora še ni konec projektov na primorskem delu avtoceste. Trenutno so v teku odkupi zemljišč na trasi bodoče hitre ceste proti Luciji, projektira se tudi gradbena dokumentacija, “tako da tudi računamo, da bo nadaljevanje del, ko zaključimo Izolo, pravzaprav tudi nadaljevanje proti Luciji, steklo v prihodnjem obdobju”.
Odprtje predora in prekategorizacija obalne ceste
V luči dokončanja del v predoru Markovec pa se odpirajo številna vprašanja, med njimi predvsem, kaj bo z regionalno obalno cesto med Koprom in Izolo. Konec januarja se je svetovalec koprskega župana Gašpar Gašpar Mišič sestal s pristojnimi na Ministrstvu za infrastrukturo, in se dogovoril za začetek postopka priprave strokovnih podlag za prekategorizacijo državne ceste G2 – 111 (obalne ceste Koper – Izola) v občinsko cesto in izvzetje le-te iz javnega dobra, s čimer bi na občini (Mestno občino Koper in Občino Izola) prenesli tudi zemljišča ob cesti. Ena od zahtev Mestne občine Koper, ki jo je izpostavil pa je bilo tudi izvzetje hitre ceste Koper – Izola, od priključka Semedela skozi predor Markovec proti Izoli, iz vinjetnega sistema.
Na to se je, kot piše STA odzval tudi predsednik uprave Darsa Matjaž Knez in spomnil, da Dars vse svoje obveznosti plačuje iz naslova prihodkov, torej s prodajo vinjet in s cestninjenjem tovornih vozil. “Nismo navdušeni nad pobudo lokalne skupnosti, jo pa seveda popolnoma razumemo,” je pojasnil in dodal, da je končna odločitev o tem v pristojnosti vlade.