Odločitvi za uvedbo lokalne vinjete je botrovala vključitev novega odseka hitre ceste med Koprom in Izolo v sistem obveznega cestninjenja, ki je predvsem v koprski in izolski občini odprla številna vprašanja glede prometne ureditve na lokalnih cestnih odsekih. Ta del obale je namreč prometno precej obremenjen, še posebej v poletnih mesecih, pri čemer največjo težavo predstavljajo tisti, ki nimajo vinjete in se tako v večini primerov poslužujejo lokalnih cestnih odsekov. Pobudniki peticije (objavljene spodaj) dobro rešitev vidijo v uvedbi t.i. lokalne vinjete, ki bi bila dobrodošla bodisi med tukajšnjimi krajani bodisi med turisti in tujci, ki določen lokalni odsek uporabljajo vsakodnevno.
Lokalna vinjeta tudi na drugih odsekih avtocestnega omrežja države
Kot so zapisali v spremnem besedilu peticije, prihaja po odprtju predora Markovec in njegovi vključitvi v sistem cestninjenja še bolj do izraza problematika slovenskega vinjetnega sistema na določenih odsekih avtocestnega omrežja – kar bi rešili z uvedbo lokalne vinjete. Ta naj bi veljala tako za obalno hitro cesto med Škofijami in Izolo, vključno s predorom Markovec, kot tudi za odsek primorske avtoceste od Kopra do Kozine in za nekatere druge odseke s podobno problematiko v državi, med katerimi so ljubljanska in mariborska obvoznica, odsek Bregana – Čatež, odsek gorenjske avtoceste med Bledom in Karavankami, odsek Maribor – Šentilj in nekateri drugi krajši lokalni odseki v državi, za katerega bi bila uvedba lokalne vinjete smiselna in hkrati ne bi posegala v splošni vinjetni sistem v državi.
»Prepričani smo, da bi z uvedbo lokalne vinjete odpravili poglavitne pomanjkljivosti v sistemu obveznega cestninjenja in ga tako smiselno prilagodili ter ga naredili vsem uporabnikom neprimerno bolj prijaznega. Tako domačinom, kot turistom in tujcem, ki določen lokalni odsek v naši državi uporabljajo vsakodnevno. Na Obali so to pretežno Italijani, na območju Maribora in Karavank Avstrijci, na Dolenjskem pa Hrvati,« so še zapisali pobudniki peticije, ob tem pa dodali, da bi s tovrstnim dodatnim delnim načinom cestninjenja v Darsovo blagajno pridobili neprimerno več denarja kot danes, nikakor pa ne manj, kot to očitajo birokrati iz prestolnice.