Kot je uvodoma zapisal predsednik uprave Luke Koper je kot dober gospodar v družbi, ki je v pretežni državni lasti, dolžan opozoriti, da se že vrsto let srečujejo z nerazumnimi razmerami na področju uvoza hitro pokvarljivega blaga, kar Luki Koper, d.d. in državi nasploh povzroča gospodarsko škodo. Izgubo prihodkov Luke Koper in drugih gospodarskih subjektov, ki so vezani na pretovor omenjenega blaga, kot so agenti, špediterji, kontrolne hiše, prevozniki in drugi po njegovem lahko merijo v milijonih evrov.
»Luka Koper je v poslovnem svetu žal prepoznana kot rizično pristanišče za uvoz sadja in zelenjave, zaradi dolgotrajnosti in prekomerne togosti državnih organov, ki skrbijo za neoporečnost hrane. Postopki analiziranja vzorcev na vsebnost pesticidov namreč trajajo v Sloveniji več kot 48 ur, z razliko od sosednjih pristanišč, kjer so postopki, po zagotovilih naših poslovnih partnerjev, veliko bolj fleksibilni in hitri. To je ključni razlog, da se lastniki tega blaga odločajo za italijanska pristanišča in ne za Luko Koper,« je prepričan Gašpar Gašpar Mišič, ki je svoje trditve podkrepil s primerom krompirja iz Egipta, ki ga, kot pravi, v Kopru ne pretovarjajo že vsaj pet let, potem ko je fitosanitarna inšpekcija odkrila primere rjave gnilobe. »Absolutno zagovarjamo najstrožje prijeme, ko je govora o zdravju potrošnikov, vendar absurdno je to, da taisti krompir prihaja na trg Evropske unije in posledično tudi na police slovenskih trgovin preko sosednjih pristanišč. Ocenjujemo, da severno jadranska pristanišča pretovorijo letno okoli 100.000 ton egiptovskega krompirja in vsaj petino tega bi lahko pretovorili v Kopru. To pomeni na letni ravni izgubo prihodkov v višini 1,9 milijona evrov, ne le za Luko Koper, ampak tudi za vse vpletene v logistični verigi, pri čemer niso vštete carinske dajatve, s katerimi se napaja tudi državni proračun,« je jasen prvi mož Luke Koper, ki dodaja, da je še bolj pomembno to, da je posel s krompirjem povezan tudi s pretovorom druge zelenjave in sadja, ki prihaja v Evropsko unijo z istimi rednimi ladijskimi linijami. Če bi se te ladje ustavile tudi v Kopru, bi lahko po oceni koprske Luke iz tega naslova povečali prihodke logistične verige še za dodatnih 2,5 milijona, kar pomeni, tako Mišič, da znaša potencialna škoda za slovensko gospodarstvo skupaj okoli 4,4 milijona evrov.
V dopisu ministru Židanu je Mišič spomnil tudi na to, da je Židan, kot minister za kmetijstvo, koprsko pristanišče obiskal že leta 2010 in takrat poudaril, “da je pomembno, da vsi elementi v logistični verigi dobro funkcionirajo in da država svoje delo na področju kontrole varnosti in kakovosti opravlja strokovno in učinkovito, a da s svojim delovanjem ne ovira Luke Koper”, ter izrazil obžalovanje, da se od takrat ni nič spremenilo. »Temu je verjetno botrovala tudi politična nestabilnost v obdobju po vašem obisku. Naša kondicionirana skladišča, ki smo jih v zadnjih letih temeljito prenovili in vanje investirali več milijonov evrov, nas dnevno opominjajo na neizkoriščen razvojni potencial. Sedaj, ko ste ponovno v vlogi ministra in imate možnost vplivanja, pričakujemo vašo pomoč,« je bil jasen Mišič in dodal, da se je treba zavedati dejstva, da je politika dolžna ustvariti pogoje za razvoj gospodarstva in da je državna administracija dolžna v največji možni meri podpirati gospodarske iniciative.
Z ustanovitvijo Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano, kar sicer sodi v resor Ministrstva za zdravje so v Luki Koper pričakovali, da bodo težave vsaj delno rešili s tem, da bi analize lahko opravljali v Kopru, kar bi nedvomno skrajšalo postopke, je prepričan Mišič, a je pobuda dobila negativen odgovor, iz česar sledi, da mora Luka Koper vzorce še naprej voziti v pooblaščeni laboratorij v Maribor. »Zavedamo se, da je vzpostavitev laboratorija v Kopru vezana na določene stroške, vendar pričakujemo, da se bodo državni organi ustrezno odzvali na potrebe Luke Koper, ki v času gospodarske recesije v Sloveniji išče načine za povečevanje gospodarske rasti, za povečevanje prihodkov v državni proračun in večjo blaginjo državljanov«, je še zapisal Gašpar Mišič, ki je ministra povabil na obisk pristanišča oziroma ga prosil za sklic medresorskega sestanka, na katerem bi celovito obdelali problematiko in poiskali primerne rešitve, ki bodo v skladu z zakonodajo in potrebami Luke Koper. Predsednik uprave je ministra prosil še za hitro ukrepanje, saj bi želeli v Luki Koper svojim poslovnim strankam na prihodnjem, največjem logističnem sejmu s področja hitro pokvarljivega blaga, Fruit Logistics, ki bo v začetku februarja v Berlinu dokazati, da je Slovenija in njeno edino tovorno pristanišče vredno zaupanja.