Zaprtju obalne ceste in preusmeritvi prometa skozi predor Markovec, ki bi ga Dars izvzel iz cestninskega sistema, kljubuje le še formalnost. Občini Koper in Izola morata v teh dneh dopolniti svojo vlogo, nakar bi lahko bila obalna cesta, in sicer del med priključkom na Krožno cesto in avtokampom Jadranka, namenjena samo še športu in rekreaciji.
Če bo šlo vse po načrtih koprske in izolske občine ter infrastrukturnega ministrstva, potem bi lahko obalno cesto prometa povsem razbremenili že letos spomladi. Sočasno s preusmeritvijo prometa skozi predor Markovec bi Dars ta odsek hitre ceste izvzel iz cestninskega sistema, kar mu omogoča nova Uredba o cestninskih cestah in cestnini (16. člen). Preusmeritev prometa na cestninsko cesto, ne da bi bila ob tem obvezna uporaba vinjete, je tako po novem mogoča, če druga necestninska vzporedna cesta iz upravičenih razlogov (prometna varnost, pretočnost prometa, varstvo bivalnega okolja ob necestninski cesti) ne more prevzeti dodatnega prometa. Pogoj pa je še, da mora s takšno preusmeritvijo prometa soglašati Dars.
Občini morata vlogo za soglasje dopolniti z elaboratom
Občini sta vlogo za soglasje na Dars naslovili sredi decembra, saj si želita dobre štiri kilometre obalnega pasu med Žusterno in Izolo naposled nameniti športu, rekreaciji in druženju ter omogočiti njegov nadaljnji urbani in gospodarski razvoj. Vlogo morata sedaj dopolniti z elaboratom nove prometne ureditve, v katerem bo predvidena začasna preusmeritev prometa in rok trajanja tovrstnega režima. Za to imata mesec dni časa, na Darsu pa zagotavljajo, da bo, v kolikor bo dopolnitev zadovoljiva, odsek hitre ceste med priključkom Izola in priključkom Semedela izvzet iz vinjetnega sistema. *
V Kopru in Izoli ne skrivajo želje, da bi začasna preusmeritev prometa z obalne ceste postala trajna rešitev, ki bi naposled omogočila tudi celovit prostorski razvoj enega najlepših in trenutno povsem neizkoriščenih delov naše obale.