DomovNaši krajiPo petindvajsetih letih začetek gradnje drugega tira

Po petindvajsetih letih začetek gradnje drugega tira

Naši krajiNovice Preglej vse novice
Deli vsebino

Z včerajšnjim podpisom pogodbe za gradnjo drugega železniškega tira med Divačo in Črnim Kalom se je na gradbišču v Dekanih simbolično začela gradnja enega največjih infrastrukturnih projektov v državi, ki je ocenjen na nekaj manj kot milijardo evrov. Dela na kraškem odseku, ki jih bo izvajal Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin, znašajo 403,7 milijona evrov, dela na istrskem odseku pa 224 milijona evrov

Kot je v svojem nagovoru poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, so na ta dogodek čakali mnogi, tako Slovenija, Evropa, naše zaledne države, ki imajo koprsko pristanišče za strateško luko, državljani, slovenska logistika in gospodarstvo. »Smo na točki, ko si povratka niti več ne moremo in ne smemo privoščiti. Slovenska logistika si v neusmiljeni globalni gospodarski tekmi, ki, če se izrazim v športnem žargonu, večkrat poteka na premočenem in težkem igrišču, ne sme privoščiti poraza. Ta bi namreč imel daljnosežne negativne posledice za slovensko gospodarstvo. Dovolj je bilo avtogolov, čas je za zadetke v nasprotnikovi mreži. Z današnjim dnem smo na tej tekmi izenačili, verjamem, da bomo čez 10 let v veliki prednosti«, je še poudaril. Ob tem je spomnil, da je bila pot do podpisa pogodbe in začetka gradbenih del trnova in ozka, polna nepreglednih ovinkov ter takih in drugačnih ovir.

Po njegovih besedah smo danes pred novim izzivom, in sicer, da drugi tir zgradimo v roku, transparentno in znotraj finančne konstrukcije: »Dokler bom na položaju ministra za infrastrukturo, ne bom dopustil, da bi prišlo do kakršnih koli preplačil. Vsak evro bo porabljen transparentno in odgovorno. Vlada od tega ne bo odstopala. Verjamem, da imamo dovolj znanja, izkušenj in poguma, da bomo predvideni rok dosegli za drugi odsek od Črnega Kala do Kopra ter da bomo v roku izvedli vsa zahtevana dela tudi na prvem odseku med Divačo in Črnim Kalom. V nobenem primeru si ne smemo privoščiti, da projekt ne bi bil končan do konca leta 2025 in predan v uporabo v letu 2026«.

Svetovalec koprskega župana o vplivu gradbenih del

V javnosti so se sicer pojavili prvi pomisleki o vplivu gradbenih del, predvsem hrupa, na območju ob bodoči železniški progi. Svetovalec koprskega župana Danijel Božič, sicer član posebne županove komisije za spremljanje gradnje drugega tira, zagotavlja, da trenutno resnih težav s hrupom ni bilo zaznati, saj so pripravljalna dela potekala izven vasi in naselij. Ob tem je dodal, da je težko napovedati, kakšni bodo vplivi gradnje v prihodnje, še zlasti v času miniranja.

Sicer težave na gradbišču rešujejo sproti in v sodelovanju z investitorjem in izvajalci: »Naša osnovna naloga je, da pazimo in naredimo vse za to, da bi izvajalci, gradbinci in investitor povzročili v tem prostoru čim manj škode in da bi prebivalstvo čim lažje vse to preneslo.«

Nekaj vprašanj je še odprtih, je pa po besedah Božiča projekt prinesel tudi določene infrastrukturne rešitve, med njimi ureditev odvodnjavanja v Mišji peči in sanacijo betonarne Varda v Dekanih.

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo