Danes so v Luki Koper odprli približno štiri milijone evrov vreden nov vhod v pristanišče, ki bo deloma razbremenil promet v mestu. Na začetku bodo na novi vhod usmerili približno 20 odstotkov tovornjakov, v šestih mesecih pa 40 odstotkov. Novi vhod bodo uporabljali predvsem za tiste tovornjake, ki bodo peljali na drugi pomol, kjer pretovarjajo tekoče in sipke ter generalne tovore, kot tudi tovornjake z avtomobili.
»Nov vhod je tudi nov začetek razvoja pristanišča, ki se danes, veliko bolj kot v preteklosti, sooča z resno konkurenco sosednjih pristanišč, kjer se že zavedajo, da je ključ za uspeh v učinkovitih prometnih povezavah pristanišča z zaledjem. Zaenkrat še ohranjamo primat na ključnih področjih in te prednosti ne smemo izgubiti. V Luki Koper zato računamo na podporo vseh tistih, ki nosijo odgovornost za razvoj pristanišča oziroma slovenske logistike nasploh«, je odprtje novega vhoda z besedo pospremil predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.
Zbrane je nagovorila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in poudarila pomen Luke Koper za Slovenijo, ob tem pa kot največji infrastrukturni projekt, ki ga trenutno vodi ministrstvo, izpostavila drugi železniški tir med Divačo in Koprom. »Dela potekajo v skladu z načrti, zato je več kot dovolj razlogov, da smo optimistični,« je dejala.
Dogodka se je udeležil tudi koprski župan Aleš Bržan in pozdravil naložbo, ob tem pa dodal, da je ta le prvi korak do celovite rešitve prometne problematike na tem območju, saj prometna infrastruktura zaenkrat še ni ustrezno urejena. »K celoviti ureditvi bo seveda pripomogla tudi razširitev Bertoške vpadnice in gradnja bertoškega vhoda, ki bosta bistveno razbremenila mesto Koper, kot tudi gradnja srminske vpadnice do novega vhoda, ki ga odpiramo danes. Verjamem, da bo na ta način v naslednjih nekaj letih koprski vhod razbremenjen tovornega prometa ter namenjen samo in izključno osebnim avtomobilom,« je še pojasnil in dodal, da si občina aktivno prizadeva, da bi kamionski terminal v roku dveh let premestili na ustreznejšo lokacijo.
Novi vhod na Srminu sicer po vrednosti sodi med manjše naložbe Luke Koper, pa vendar ima tako za pristanišče kot tudi za širšo lokalno skupnost veliko simbolično vrednost. Po 60-ih letih ima pristanišče namreč prvič dva kamionska vhoda. Prvi vhod je bil pri današnjem potniškem terminalu, ko so tovornjaki še vozili skozi mesto, nakar so ga premestili k bivši tovarni rib De Langlade nasproti samostana sv. Ane. V začetku osemdesetih let so odprli novega, ki je v uporabi še danes. V načrtih Luke je tudi izgradnja tretjega vhoda s povezavo na bertoško vpadnico, kar bo še dodatno razbremenilo ceste v mestu in hkrati povečalo pretočnost prometa v pristanišču.
Vse to je pomembno zlasti zaradi dejstva, da v koprsko pristanišče dnevno vstopa in izstopa približno 1000 kamionov. Lani so jih tako skupno našteli kar 325 tisoč, kar je 40 odstotkov več kot pred desetimi leti. Tolikšno število tovornjakov ni problematično le z vidika interne logistike, ampak tudi z vidika obremenjevanja ceste, ki pelje proti mestu Koper.
Nov vhod je gradila družba Kolektor CPG, ki je dela, vredna 4,15 milijona evrov brez DDV, izvedla skupaj s podjetjema Grafist in hrvaškim GP Krk.