V Luki Koper se v kratkem obeta začetek izgradnje najpomembnejšega infrastrukturnega projekta – podaljšanje prvega pomola, ki bo zagotovil nadaljnji razvoj in povečal mednarodno konkurenčnost pristanišča. Naložba, za katero so pridobili tudi evropska sredstva, naj bi bila zaključena leta 2021 in bo zagotavljala letno kapaciteto kontejnerskega terminala najmanj 1,5 milijona kontejnerskih enot letno.
Projekt podaljšanja prvega pomola predvideva izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter izgradnjo zalednih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov. Dolžina prvega pomola na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, bo znašala 695 metrov. Tako bo strateška naložba podaljšanja prvega pomola Luki Koper zagotovila ohranitev primata med kontejnerskimi terminali v severnem Jadranu.
Iz Luke Koper so sporočili, da bodo s prvo fazo vgradnje testnih pilotov začeli v četrtek, ostale tri faze bodo sledile v drugi polovici avgusta, v vsaki fazi pa bodo vgradili pet pilotov. Dela bodo potekala skladno z omejitvami okoljevarstvenega soglasja, kar pomeni, da se bodo izvajala le med delavniki med 7. in 18. uro, vendar največ dve uri dnevno.
Po zaključenih delih bo sledil monitoring, ki bo trajal približno 60 dni, v primeru pozitivnih rezultatov pa sledijo glavna dela za podaljšanje prvega pomola. Javno naročilo za izbiro izvajalca del je trenutno še v teku.
Podaljšanje prvega pomola je ključen strateški projekt družbe, ki poleg naložb v infrastrukturo predvideva nabavo novih dvigal, strojev in druge opreme. Del investicij, ki vključuje nabavo novih dvigal, poglabljanje bazena in nove tire, je že bil realiziran, Luka Koper pa bo v projekt posodobitve in povečanja kontejnerskega termina vložila okoli 235 milijonov evrov.
Za naložbo so pridobili evropska sredstva v skupni višini šest milijonov evrov, in sicer v okviru projekta NAPA4CORE iz programa Instrument za povezovanje Evrope.