Koprski župan Boris Popovič je v državnem svetu izpostavil, da smo suverena država, ki je drugi tir sposobna zgraditi sama. S svojimi argumenti je odločilno vplival na izglasovani odložilni veto.
Svoje argumente je podkrepil tudi s številkami. Te so v popolnem nasprotju z oceno, ki so jo za izgradnjo drugega tira dali poslanci državnega zbora. Koprski župan je poudaril, da je “nedopustno, da se pogovarjamo o tem, da 27 kilometrov železnice stane 1,4 milijarde evrov oziroma po novem slabo milijardo brez DDV-ja, kot so to ugotovili strokovnjaki iz tujine”. Prepričan je, da bi “že za slabih 420 milijonov evrov enotirni drugi tir lahko zgradilo podjetje, ki že deluje pri nas in ima vse potrebne reference za izgradnjo tunelov”.
Župan Boris Popovič je prepričan, da lahko dvojni drugi tir zgradimo že za 500 milijonov evrov
Poudaril je, da bi 18,5 km tunelov z evakuacijskim delom stalo slabih 300 milijonov, medtem ko bi izgradnja dveh kilometrov navadnih tunelov znašala 21,5 milijona evrov. Če dodamo še 1 km viadukta na Črnem Kalu to pomeni še dodatnih dobrih 35 milijonov evrov. Manjši 250-metrski most stane 4,5 milijona evrov, kar pomeni, da bi za en kilometer odšteli 24 milijonov evrov. Tu je še 5,5 km dolga navadna trasa za katero bi lahko plačali le 59.617.500 evrov.
“Vse skupaj tako znese 418.808.470 evrov. Cena bi bila še nižja, če bi izvajalec, ki je podal to oceno, sodeloval na razpisu, saj se s to ceno ne bi mogel prijaviti na razpis,” je v državnem svetu povedal župan Mestne občine Koper Boris Popovič.
“Če dodamo še elektroinštalacijo in šine, ki jih vlak nujno potrebuje, vse skupaj znese le še dodatnih 9 milijonov evrov. Še več, če bi gradili dvotirno progo, bi nas ta stala kvečjemu 20 procentov več, pa še to na račun tunelov, kar pomeni, da bi dvotirna proga stala 500 milijonov evrov,« je poudaril koprski župan in dodal, da se 100 milijonov evrov žal izgubi še po poti.
“Imenujte to, kot želite – korupcija, pa smo na 600 milijonov evrov, ki bi jih porabili za dvojni drugi tir. Maksimalno,” je bil v svojem nagovoru pred svetniki DS jasen župan Boris Popovič.
Sodelovanje z Madžari je za župana Borisa Popoviča popoln nesmisel
Poleg tega je izpostavil tudi popolni nesmisel sodelovanja z Madžari. Kot smo že poročali, je besede Borisa Popoviča podkrepil tudi državni svetnik Jože Slivšek, ki je spomnil celo na primer nuklearke v Krškem, kjer ima država podobno partnerstvo, kot ga želi v tem primeru skleniti z Madžari, s Hrvati, ki zavirajo delo in razvoj. Kot župan Boris Popovič je tudi on poudaril nesmiselnost takega partnerstva.
»Kdor bo prišel sem vlagat, ne bo vlagal zaradi tistih 27 km drugega tira, zanimala jih bo Luka Koper. Nihče me ne bo prepričal, da dogovor govori samo o 27 km drugega tira. Pogovarjamo se o Luki Koper. Ali mislite, da bi nas Madžari poklicali zato, ker bi nam hoteli pomagati zgraditi 27 km drugega tira in bi nam potem dali še neke ugodnosti? Neumno je, da nas nekdo vleče za nos, da potrebujemo za pridobitev evropskih sredstev sodelovanje druge države,« je poudaril župan Mestne občine Koper. Slivšek se je ob tem spraševal: “Kaj nam pravzaprav Madžari prinesejo? Njihove firme bodo vozile po tisti progi oz. v tisto luko, kjer bo zanje najbolj ugodno. Tudi brez njih bomo morali biti najbolj ugodni, če bomo hoteli prodati storitve. S tem da Luko močno obremenjujemo že zdaj in jo bomo tako še dodatno potegnili nazaj, kar se njenega razvoja tiče.” *
Dejstvo, da po govoru župana Mestne občine Koper nihče ni imel česa dodati in je bil skorajda enoglasno izglasovan odložilni veto na zakon, govori samo zase.
http://www.ekoper.si/koper/video-izjemen-nastop-zupana-borisa-popovica-v-drzavnem-svetu-drugi-tir-lahko-naredimo-sami-za-500-milijonov/