Začetek tedna na Srednji ekonomsko-poslovni šoli Koper je bil podjetniško obarvan. V okviru projekta Mladim se dogaja, ki ga financira Javna agencija Republike Slovenije SPIRIT, so se dijaki in dijakinje tretjega letnika programa Ekonomski tehnik na ustvarjalen način prvič srečali s podjetniškimi vsebinami in razvijali podjetniške ideje. Letos je nadobudne dijake podprla tudi Mestna občina Koper.
Tridnevni podjetniški maraton je v prvi vrsti namenjen spodbujanju razvoja podjetniških idej in inovacij med mladimi. Tako so mladostniki že prvi dan dobili vpogled v osnove podjetništva in se soočili z izzivi poslovnega sveta ter ob predstavitvi dobrih praks spoznali, kako lahko idejo preoblikujejo v poslovno priložnost. Soočili so se z izzivi podjetništva in iskanjem inovativnih rešitev ter pridobivali nova znanja, praktične izkušnje in spretnosti, ki so pomembni za učinkovito podjetniško udejstvovanje. Letošnjo akcijo je podprla tudi Mestna občina Koper, saj so tovrstne delavnice za mladostnike izhodišče za nadaljnje uresničevanje podjetniških zamisli in oblikovanje zaposlitvenih možnosti ali samostojne podjetniške poti.
Dijaki so poslovne zamisli na delavnicah razvijali po najsodobnejših metodologijah, kot je poslovni model Canvas, ki ga številna podjetja uporabljajo na področju start up podjetništva. Danes so tako, med drugim, pred strokovno komisijo izvedli zaključno predstavitev podjetniških idej. Komisijo v sestavi Jana Tolja, Boško Praškalo, Vlasta Starc, Keith Kleva in Leon Senica je med sodelujočimi najbolj prepričala poslovna ideja skupine štirih dijakov z naslovom Where is the party? Njihovo izhodišče je, da se mladostniki spopadajo s pomanjkanjem prostora za druženje s sovrstniki in izvajanje različnih dejavnosti. V ta namen so kot rešitev predlagali vzpostavitev mladinskega centra, ki bi mladostnike popeljal v svet zabave. Komisija je projekt ocenila kot izjemno ambiciozen, zaradi česar si je skupina priborila prvo mesto na ocenjevalni lestvici.
Zanimiv je bil tudi projekt Fini-Fini, s katerim bi v Sloveniji zaživela prva podvodna restavracija, zato si je skupina za poslovno idejo zaslužila drugo mesto, bronasto priznanje pa je prejel Istrski Pjat, ki obiskovalcem slovenske Istre ponuja degustacijo istrskih specialitet.
Komisija je imela tudi letos naporno delo, saj je morala vzeti v pretres devet obetavnih podjetniških idej, kar potrjuje dejstvo, da prodornim srednješolcem ne manjka inovativnih poslovnih idej in so obenem dovolj pogumni, da si drznejo skočiti v neznano in idejo oblikovati v poslovno priložnost.