Družba Tomos, ki je v stoodstotni lasti družbe Tomos Invest, ta pa je hčerinska družba idrijske Hidrie, je konec lanskega leta zaprla vrata koprske proizvodnje in jo preselila v Turčijo. V zadnjih dneh pa je Tomosova proizvodna linija spet doma in 22 zaposlenih je v Kopru izdelalo že 150 dvokoles, poroča časnik Delo. Kot je za Delo pojasnil direktor družbe Tomos dvokolesa Matjaž Kanduč, so bile zahteve Tomosa za turškega partnerja previsoke. Če se bo število naročil dvokoles povečalo, v Tomosu načrtujejo tudi povečanje števila zaposlenih. Za zdaj vsak mesec dobijo novih 500 naročil, ki prihajajo predvsem iz evropskih držav, držav bivše Jugoslavije, ZDA in Velike Britanije.
Hidriine rešitve uporablja tudi Porche
Poleg dobre novice o vrnitvi Tomosove proizvodnje v domače okolje, so iz Hidrie prejšnji teden sporočili še, da je eden izmed dveh elektromotorjev v posebni seriji Porsche Spyder 918 hibrid prav slovenski, Hidriin. Porchejev model s slovenskim elektromotorjem bo na trgu na voljo prihodnje leto, izdelanih pa je le 918 vozil. Tako imenovani plug-in hybrid poganja 4,6-litrski V8 motor s 608 konjskimi močni, elektromotorja pa mu bosta dodala še 279 dodatnih konjskih moči. Porsche Spyder 918 do hitrosti 100 kilometrov na uro požene v le 2,8 sekunde, njegova maksimalna hitrost pa je 340 kilometrov na uro. Hidria, najinovativnejše podjetje v Evropi v okviru izbora European Business Awards, je s svojo tehnologijo pripomogla tudi k nizki porabi goriva novega »pajka«. Ta v 100 prevoženih kilometrih porabi le 3,3 litra goriva.