DomovArhivVinakoper tudi na trgih izven Evrope

Vinakoper tudi na trgih izven Evrope

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Ko vstopimo v prostore našega največjega slovenskega vinogradnika Vinakoper, ne moremo mimo značilnega, sladkastega vonja žlahtnih kapljic, ki kar vabijo k okušanju. Se pa za to enostavnostjo skriva veliko izzivov, težav in predvsem trdega dela. Dolgoletni predsednik uprave Vinakopra Nevijo Pucer nam je zaupal nekaj skrivnosti, ki so le del skupne zgodbe Vinakoper.

Vinakoper ste vodili v boljših in ga vodite v nekoliko manj naklonjenih časih. Na kakšne načine se prilagajate novim izzivom?

Poleg tega, da se poskušamo maksimalno izogibati stroškom, ki niso nujno potrebni, se posvečamo predvsem prihodkovnemu delu poslovanja. Obdržati želimo tisti prihodek, ki smo si ga zadali oziroma vse prodajne kanale v Sloveniji in izven nje. Trenutno dajemo poudarek internacionalizaciji. Pri izvozu iščemo nove trge v različnih smereh. Skušamo torej delati na trgih, ki so blizu nas, hkrati pa iščemo tudi druge možnosti izven evropskega prostora. Želimo namreč, da bi se vina Vinakoper odlično prodajala tudi na Kitajskem, v Rusiji in Ameriki. Tu smo šele na začetku poslovne poti in rezultati bodo vidni čez kakšno leto. Vendar verjamem, da lahko z majhnimi, a vztrajnimi koraki uspemo na novih trgih.

Vizija Vinakopra se torej dopolnjuje z zgornjimi trditvami?

Tako je. Letos sprejeta strategija za naslednjih pet let zajema širitev na tuje trge, stalni poudarek imamo tudi na dvigu kakovosti in s tem doseganju višjih cenovnih razredov vin. Seveda pa nam je zelo pomembno zadovoljstvo vseh vpletenih, od lastnikov, do zaposlenih in vsekakor lokalnega okolja oziroma pripadnikov in uporabnikov naših vin.

Ste zato podaljšali čas odprtja šotora med letošnjim Martinovanjem Vinakoper?

Vsekakor je že 16. Martinovanje zapored postalo tradicionalna prireditev, namenjena predvsem Koprčanom, Koprčankam in okoliškim prebivalcem ter seveda vsem ljubiteljem naših vin. Za podaljšan čas odprjta šotora smo se odločili zato, da bi se lahko sleherni obiskovalec ”našel” v programu, ki ga ponujamo in užival v kakovosti vin in hrane. Obisk šotora je bil dober in to je glavni motiv, da bomo naslednje leto Martinovanje organizirali ponovno.

Je bila letina tako dobra kot obisk šotora?

Letina je bila letos specifična. V začetku avgusta smo bili zelo zaskrbljeni, da se bo ponovila lanskoletna suša, vendar je osvežitev prišla in kljub temu, da nekaterih leg nismo uspeli rešiti, ocenjujemo, da je letina dobra. To dokazujejo tudi obiskovalci, ki so prišli poskusit mlado vino in glede na njihove odzive bo letnik 2013 ne glede na skrbi, ki smo jih imeli, odličen.

Se nam morda obetajo kakšne novosti?

Potrošnikom se želimo čim bolj približati, sledimo novostim, ki jih trg zahteva in tudi to leto bomo ponudili nekaj posebnega. Če govorimo o kralju rdečega vina, refošku, ga bodo lahko uporabniki pili v različnih oblikah. Od kakovostne do vrhunske in zelo prestižne linije. Enako velja za malvazijo. Letos je na trg prispel tudi prenovljen Rosé, v katerem seveda prevladuje sorta refošk ter peneči refošk in peneči rosé. Nova vina so bila tudi ena izmed zahtev trgov izven Slovenije in jih bomo sedaj ponudili tudi doma.

Koliko trt pa premore naš največji vinogradnik?

Imamo 580 hektarjev vinogradov, od tega 550 rodnih vinogradov. Če se nekoliko poigramo s številkami in to številko spremenimo v trte, premoremo dobra 2 milijona trt, kar pomeni po eno trto za vsakega Slovenca. V kleti Vinakoper tako letno pridelamo 3,5 do 4 milijone litrov vina.

Vaše najljubše vino pa je …

Priznam, da sem lokal patriot in vedno najbolj hvalim tisto, kar je domače. Logično je torej, da imam med belimi vini najraje malvazijo, med rdečimi pa refošk. Ker sem v vinarstvo profesionalno vpleten, rad degustiram tudi druga vina. A če grem na kakšno prireditev, si vsekakor privoščim kozarček malvazije.