O službenem obisku na Kitajskem je župan Boris Popovič govoril tudi v intervjuju za Reporter, kjer je na vprašanje, kakšen je bil rezultat obiska, poudaril: »Nad pričakovanji, čeprav sem že po naravi optimist.«
Na vprašanje, ali je poleg Luke Koper možno tudi sodelovanje s kitajskimi investitorji na drugih področjih, je odgovoril pritrdilno. Je pa izpostavil: »Absolutno je na prvem mestu poslovni interes Luke Koper. Naše mesto se bo kmalu pobratilo s kitajskim mestom Ningbo, kjer pretovorijo 15 milijonov kontejnerjev letno. Za primerjavo – v Luki zdaj pretovorimo šesto tisoč kontejnerjev na leto, do leta 2030 si želimo to število povečati na dva milijona.«
In prav azijski trgi so za razvoj Luke Koper najbolj pomembni. Za uresničitev teh načrtov bo zelo pomembno tudi sodelovanje vseh sosednjih pristanišč za razvoj celotne destinacije severnega Jadrana, saj sedaj večina tovora iz Azije v Evropo potuje v severna pristanišča, kar jim vzame tudi po osem dni dodatne poti.
In kako bi lahko večji del teh blagovnih tokov speljali v Koper? Poleg utrjevanja osebnih odnosov s poslovnimi partnerji ter državnimi organi ter poleg razvojnih načrtov na območju Luke Koper bo seveda ključno vlogo odigral razvoj železniške infrastrukture. Zato so na poslovnem obisku na Kitajskem govorili tudi o tej temi.
Čeprav bi to sicer bila naloga državnih organov, sta župan Boris Popovič in predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič s kitajskimi strokovnjaki pogovarjala o konkretnih projektih za drugi tir od Kopra do Divače ter o predvideni ceni tega ključnega projekta za razvoj našega pristanišča.
»Želel sem slišati od Kitajcev, kako bi se oni lotili takšne gradnje, koliko časa bi trajala in koliko bi stala pri njih,« je v intervjuju dejal župan Boris Popovič. »Pri nas dejansko nihče ne ve, koliko bo to stalo, saj nimamo izkušenj, zato sem hotel na konkretnem primeru izvedeti od predstavnikov resne kitajske firme.«
Koliko bi dejansko stal drugi tir in druge zanimivosti si lahko preberete v celotnem intervjuju tukaj: