Danes dopoldne je na nadvozu nad obalno hitro cesto, kjer se na odsek Ljubljanske ceste proti križišču pri Indeju vključujejo vozila, ki na hitri cesti izberejo izvoz proti Puli, znova počilo. Kot so nam pojasnili na Policijski upravi Koper, jo je k sreči tokrat skupila le pločevina, dve osebi, sicer italijanska državljana, pa sta zaradi bolečin v vratu morali poiskati zdravniško pomoč. Kot že večkrat doslej, je do nesreče prišlo zaradi nerodnega, predvsem pa nevarnega vključevanja na nadvoz Ljubljanske ceste, ki še vedno nima dodatnega voznega pasu za vključevanje v promet. Za današnjo nesrečo je po informacijah s policije kriv 63-letni domačin iz Kopra, ki je z osebnim vozilom trčil v zadnji del vozila v lasti 41-letnega Italijana.
Več o današnji nesreči v videu:
Da je vključevanje na nadvoz s hitre ceste zaradi gostega prometa na nadvozu velikokrat oteženo, v poletnih mesecih pa je skoraj praktično nemogoče, je prebivalcem Obale kristalno jasno že leta, na ta problem, kot tudi na nujnost izgradnje vsaj tretjega, vključevalnega, pasu na nadvozu je Mestna občina Koper že večkrat opozorila ministrstvo za infrastrukturo, a doslej se ni zgodilo nič. Ministrstvo in država se prav tako ne zmenita za ponovno proučitev možnih prometnih rešitev celotnega izvennivojskega priključka Slavček, torej območja izvoza in uvoza na obalno hitro cesto, ki v poletni sezoni prevzema ne samo velike prometne obremenitve tranzitnega potniškega in tovornega prometa proti Hrvaški, temveč tudi glavnico lokalnega prometa iz centra mesta proti zalednim krajem. Ta je zaradi preobremenitve nevaren in ne zagotavlja normalnega pretoka prometa, s čimer je seznanjena tako država, pristojno ministrstvo kot tudi sam minister.
Upajmo, da glasna opozorila ne bodo preslišana
Tako je ob današnji nesreči nujno treba še enkrat glasno opozoriti na nevarnost nadvoza pri Gasilski brigadi Koper, ki bi, skupaj s priključkom s hitre ceste Bertoki – Koper, glede na sodobne prometne standarde in potrebe moral biti zaprt. Gre namreč za smrtno nevaren odsek, kjer sta tako priključek na nadvoz s hitre ceste Bertoki – Koper, kot izvoz na nadvoz proti Indeju vse en sam vozni pas. Torej se vozila, ki pridrvijo iz nepreglednega, ostrega ovinka, ki vodi na nadvoz, takoj znajdejo na voznem pasu glavne ceste proti semaforiziranemu križišču pri Indeju. In tukaj se prometne nesreče kar vrstijo, še zlasti v poletni sezoni, ko nič hudega sluteči – praviloma tuji – vozniki mirno peljejo na nadvoz, ne da bi sploh pomislili, da se bodo takoj znašli na glavni cesti. Enako velja pri prometni ureditvi v nasprotni smeri. Izvoz iz nadvoza za vključitev na hitro cesto za Portorož, je hkrati vozni pas za vključitev na nadvoz za vozila, ki peljejo s hitre ceste na nadvoz. Voznik, ki bi se želel priključiti na hitro cesto v smer predora Markovec, se torej nenadno, spet po ostrem ovinku, znajde na istem voznem pasu, kjer se vozila z visoko hitrostjo s hitre ceste vključujejo na nadvoz.
Več kot očitno je, da je bila hitra cesta zgrajena z namenom varčevanja in ne zagotavljanja varnosti v cestnem prometu. Popolnoma jasno je namreč, da pri izvozu s hitre ceste in na nadvozu pri Gasilski brigadi manjka en vozni pas v vsaki smeri. Koliko zvite pločevine, ali celo poškodovanih ljudi v prometnih nesrečah bo še žrtev slabe in zastarele cestne infrastrukture, preden se bodo pristojni zmignili, je le retorično vprašanje. Po vsej verjetnosti bo država spet rekla: nimamo denarja.
Več o današnji in minulih nesrečah na nadvozu Ljubljanske ceste v spodnji fotogaleriji: