Ob tej priložnosti so v koprsko pristanišče povabili tako medije kot tudi poslovne partnerje ter seveda sodelavce Luke Koper, kjer so rekordnim številkam, ki napovedujejo še bolj perspektivno leto 2014, tudi nazdravili.
Dogodka so se poleg gostitelja predsednika uprave Luke Koper Gašparja Gašparja Mišiča udeležili tudi prvi mož koprske občine Boris Popovič, člani nadzornega sveta družbe ter drugi vodilni kadri koprskega pristaniškega podjetja.
Sporočilo za javnost Luke Koper d.d.
Koper, 31.12.2013 – V dopoldanskih urah zadnjega letošnjega dne smo na kontejnerskem terminalu pretovorili 600.000-i TEU (kontejnersko enoto) in s tem zakoličili pomemben mejnik v razvoju pristanišča. Poleg tega vse kaže, da bomo na ravni celotnega pristanišča dosegli 18 milijonov ton skupnega pretovora, kar prav tako predstavlja rekord. Uradna statistika bo sicer objavljena po novem letu.
Začetki koprskega kontejnerskega terminala segajo v leto 1979, ko je začela delovati 150 metrska operativna obala in eno obalno dvigalo, že naslednje leto pa smo zabeležili 37.831 TEU prometa. Z izjemo začetka devetdesetih let, ko je zaradi nemirnega Balkana promet usahnil, je pretovor počasi a vztrajno naraščal. Po letu 2000 je zaradi vsesplošne kontejnerizacije v logistiki promet skokovito naraščal po vsem svetu, tudi v Kopru. Po podaljšanju obale in nabavi zmogljivejših dvigal se je pretovor v letu 2010 povišal za kar 38% in utrdil položaj Kopra kot največjega kontejnerskega pristanišča v severnem Jadranu.
Pretovor zabojnikov v koprskem pristanišču (v TEU):
Nove naložbe ključne za ohranjanje konkurenčnosti
V Luki Koper nadaljujemo z naložbami, ki povečujejo kapaciteto in optimizirajo poslovanje terminala. Med prvimi bo izgradnja skladiščne površine v zaledju 7. C veza na kontejnerskem terminalu oziroma na čelu prvega pomola. S to investicijo bomo pridobili dodatnih 6.840 m2 površin za skladiščenje 672 TEU kontejnerskih enot. Sočasno bodo potekala tudi poglobitev prvega bazena, sprva na -14, do konca leta 2014 pa na -15 metrov. Kot je poudaril predsednik uprave Mišič, bo leto 2014 leto naložb, ki niso bile izvedene: »Te naložbe so nujne za ohranjanje obstoječega pretovora in konkurenčnosti. S poglobitvijo lahko v letu 2014 računamo na začetek postopnega izboljšanja rezultatov na področju kontejnerjev, medtem ko lahko nekoliko občutnejši dvig pretovora in obsega poslovanja pričakujemo konec leta 2015 in v letu 2016, ko bodo naložbe obrodile sadove.«
Da smo na pravi poti nam pritrjujejo tudi tuji strokovnjaki, vendar opozarjajo, da moramo za to izpolniti nekatere osnovne pogoje. »Z dovolj zmogljivosti na pomolih, moderno železniško povezavo in vsaj 15 metrov globine bi lahko Koper povečal pretovor do leta 2030 na 2 milijona TEU letno« zatrjuje Chris Rowland iz agencije MDS iz Londona, ki se ukvarja s študijami na področju logistike.