Pred dnevi so se s svetovno vodilnega sejma potniškega turizma Seatrade Cruise Global 2016 , ki je bil letos, za razliko od prejšnjih let, namesto v Miamiju v ameriškem Fort Lauderdaleu, vrnili predstavniki Mestne občine Koper, Luke Koper, Slovenske turistične organizacije, podjetja Avrigo in turistične agencije Atlas Express.
»Na sejmu smo ponovno dobili potrditev, da je odziv potnikov na pristanišče v Kopru dobro, rezultati so nad povprečjem Sredozemlja, vendar ne samo pri oceni pristanišča, temveč tudi v vseh ostalih parametrih, tako glede čistoče mesta, kot gostoljubja in drugih«,
je po vrnitvi iz Amerike povedala svetovalka župana Mestne občine Koper Jana Tolja, ob tem pa dodala, da »še zmeraj obstaja problem prepoznavnosti Slovenije, kljub temu, da se to v letošnjem letu manj opaža, na kar smo zelo ponosni.«
Pojasnila je, da je prisotnost na sejmu tudi zato nujno potrebna in to ne samo zaradi predstavitve Kopra, ampak cele države. »Tukaj se pojavljajo vsi tisti, ki na svetovni ravni odločajo o bodočih destinacijah«, pravi in meni, da bi bilo v prihodnjih letih smiselno še več delati na sami prepoznavnosti naše države na tovrstnih dogodkih.
»Na letošnjem sejmu smo denimo lahko videli stojnici Nemčije, Italije in številnih drugih držav, ki so poleg pristanišč in turizma promovirale tudi industrijske, storitvene in številne druge dejavnosti. Pomislimo samo na to, koliko za prepoznavnost Slovenije naredijo slovenski športniki, ki so naši najboljši promotorji. Slovenskega košarkarja Gorana Dragića, ki igra za ekipo Miami Heat v Združenih državah Amerike, domala vsi poznajo. Tudi njih bi v bodoče vsaj posredno lahko vključili v sejemsko dejavnost«,
na glas razmišlja Tolja.
Vodja potniškega terminala Luke Koper Bojan Babič je ob robu sejma Seatrade Cruise Global poudaril, da je Sredozemlje že postalo globalna destinacija:
»Prevladujejo Karibi, nato sledi Evropa, znotraj katere je Mediteran zelo stabilen. Letošnja borza križarjenja je bila za nas zelo uspešna, srečali smo se z vsemi pomembnimi ladjarji, ki obiskujejo Koper, med katerimi pa so pomembnejši svetovni ladjarji. Pogovorili smo se o prihodnjih sezonah 2017 in 2018 in danes lahko povemo, da so prve napovedi dobre, vendar bo zelo težko ohraniti letošnjo raven števila potnikov. V naslednjih sezonah se bo po vsej verjetnosti poznal vpliv politične nestabilnosti na Bližnjem vzhodu. Turčija je že izgubila ogromno prihodov in ladjarji preusmerjajo svoje ladje v Zahodno Sredozemlje ali celo iz Mediterana na druge destinacije, kar se utegne poznati tudi v prihodih v Koper,«
je pojasnil Babič.
Da se turistično destinacijo težko gradi, poudarja tudi Janez Maček iz turistične agencije Atlas Express, ki je na sejmih Seatrade Cruise prisoten že 11 let:
»Pomembno je biti na sejmu predvsem zaradi tega, da svetu sporočimo, da je Koper stabilna destinacija in da se ve, da imamo vizijo za nadaljnji razvoj. Vedno je treba opozarjati s svojo prisotnostjo. Čim te enkrat ni, izgubiš pozicijo, kar je lahko tudi usodno. V 11 letih smo naredili ogromno. V prvem letu je priplula le ena ladja, letos pa jih bo skupaj s Piranom že 100. Predvsem pa je trend v tej industriji, da se ponudi nova doživetja, ki jih Slovenija vsekakor premore. Razen Postojnske jame nimamo masovnih znamenitosti, vendar imamo ogromno drugih, ki so za goste in ladjarje, ki imajo vedno večje zahteve, pravi briljanti. Na primer naše zaledje, ki je bogat resurs ponudbe z vini, hrano ter arhitekture krajine, ki že sama po sebi privlači povprečnega Američana. Da ne govorim o glavnem mestu Slovenije, ki je letos tudi zelena prestolnica Evrope, kar dobro vpliva na promocijo destinacije. Po več kot 10 letih prepoznavnost še vedno pridobivamo in ta je predvsem v naši različnosti. Imamo nekaj za vse okuse, od adrenalinskih športov do vrhunske hrane. Slovenija je tako rekoč kompletna destinacija za vse okuse. Da bi pa filozofijo različnosti nadaljevali, moramo v prihodnosti še veliko delati in utrditi svoj položaj,«
zaključuje Maček.