Plod desetletnega sodelovanja Luke Koper s francoskim ladjarjem CMA CGM in poglabljanja luškega bazena je prihod doslej največje ladje na koprski kontejnerski terminal. Gre za 334 metrov dolgo ladjo Cendrillon z zmogljivostjo pretovora 8500 kontejnerskih enot.
Kot je poudaril predsednik uprave Luke Koper v odhajanju Andraž Novak, obisk Cenderillona predstavlja pomemben korak v strategiji koprskega pristanišča, ki je tudi rezultat dobrega dela vseh zaposlenih in poslovnega sodelovanja z družbo CMA CGM. Ta ladjar sicer predstavlja kar četrtino pretovora na koprskem kontejnerskem terminalu, je dodal Novak.
Z oziroma na ladjo bodo v Kopru razložili in naložili 4000 kontejnerjev, Cenderillonu pa naj bi v kratkem sledile še štiri ladje istega ladjarja.
Namestnik podpredsednika CMA CGM Philippe Lesbros je izrazil zadovoljstvo nad tem, da so kot prvi ladjar pripluli v koprsko pristanišče z ladjo takšnih dimenzij. Kot je spomnil, so s Koprom začeli sodelovati pred desetletjem, in sicer z manjšimi ladjami, od katerih je Cenderillon trikrat večji.
Ob tem je Lesbros poudaril pomen Kopra kot vhodnega pristanišča za ladijsko linijo, s katero povezujejo Azijo in države srednje Evrope, kot so Avstrija, Slovaška in Madžarska.
Cenderillon je sicer priplul z bistveno manjšim ugrezom od sedaj mogočih 12,5 metra, se pa aktivnosti pri poglabljanju luškega bazena na globino 14 metrov po besedah prvega moža Luke Koper kljub temu nadaljujejo. Kot je pojasnil Novak, do konca tega tedna pričakujejo ponudbe, izvajalca del pa naj bi izbrali v prihodnjem tednu. Časovnica del ostaja nespremenjena, tako da naj bi s poglabljanjem zaključili do konca avgusta.
V kontejnerski terminal naj bi Luka v naslednjih štirih do petih letih vložila 80 milijonov evrov, in sicer predvsem v podaljšanje obale, nabavo opreme ter razširitev zmogljivosti za skladiščenje tovora. Kot je poudaril Novak, se bodo v Luki ob nadaljevanju trendov zadnjih mesecev do konca leta približali skupnemu pretovoru 650.000 kontejnerjev.
Hkrati je Novak opozoril, da bi ob naraščanju pretovora po nekaterih projekcijah že v roku petih let dosegli ozko grlo pri odpremi tovora, predvsem pri železniškem prevozu.