Potem ko se ministrstvo za infrastrukturo ni odzvalo na pobudo Mestne občine Koper in Občine Izola glede izvzetja obalne hitre ceste (odsek predor Markovec) iz vinjetnega sistema je danes, na svoji uradni spletni strani, objavilo novico, v kateri ugotavlja, da zakonodaja, ki ureja področje vinjetnega cestninjenja, ne omogoča ugoditve pobudi.
Kot pravijo, so vinjete obvezne na vseh cestah, ki so v upravljanju in vzdrževanju družbe DARS, tudi na odseku hitre ceste mimo mesta Koper, pri čemer je upravljavec te ceste omogočil, da se zadnji cestni odsek obalne hitre ceste (od izvoza in uvoza za Semedelo) lahko uporablja brez plačila cestnine (vinjete). Svojo odločitev so utemeljili s tem, da bi ugoditev pobudi po izločitvi predora Markovec iz sistema vinjetnega cestninjenja pomenila korak nazaj v prizadevanju po zagotovitvi pravičnega in nediskriminatornega sistema cestninjenja.
V novici so podali tudi odgovor na pobudo o prenosu državne ceste med Žusterno in Izolo na obe občini. Temu ministrstvo načeloma ne nasprotuje, vendar ob tem dodaja, da je treba po veljavni zakonodaji in predpisih, zagotoviti drugo vzporedno cestno povezavo, ki bo sposobna prevzeti promet zlasti v primeru prometne nesreče ali drugega izrednega dogodka na hitri cesti skozi predor Markovec. Konkretnih predlogov, kako naj bi to občini izvedli, seveda niso podali.
Na novico so se nemudoma odzvali vsi trije obalni župani, njihov odgovor objavljamo v nadaljevanju:
Vsi vemo, da je bila gradnja predora Markovec načrtovana zato, da se z novo hitro cesto sprosti zelo pomemben del slovenske obale, ki se ga namesto za cesto nameni potrebam prebivalcev slovenske Istre in širše Slovenije. Vseskozi smo istrski župani ponujali rešitve, ki bi omogočale, da bi dejansko zadostili temu prvotnemu namenu. Predlagali smo tudi, da bi še vedno očitno slab sistem vinjet obstajal na določenih odsekih, ne pa na tem odseku med Koprom in Izolo ter dalje proti Luciji, še posebej zaradi tega, ker se ta hitra cesta danes »konča sredi ničesar«, kar bodo občutili vsi, ki bodo po njej vozili. Če smo bili v Istri do sedaj med konci tedna in v poletnih mesecih priča zastojem, vemo, da bo z odprtjem predora teh zastojev bistveno več, kar lahko razumemo kot svojevrstno podporo države turističnemu in drugemu gospodarstvu na tem območju!
Načelo enakosti pred zakonom, na katerega se ministrstvo med drugim sklicuje, očitno velja samo takrat, ko to nekaterim ustreza. Spomnimo, da vsi vozniki osebnih vozil plačujemo cestnino od Kozine proti Kopru, ne plačujejo pa cestnine vozniki tovornjakov in avtobusov, ravno tako ne plačuje cestnine ves tranzitni tovorni promet na relaciji Trst-hrvaška Istra.
Nekdo v tej državi je vzpostavil vinjetni sistem – ta isti ga lahko zamenja s kakovostnejšim sistemom cestninjenja. Prepričani smo, da boljši sistemi nedvomno obstajajo, vendar je treba imeti voljo in željo, da se jih uresniči.
Istrske občine želimo poudariti, da ne nasprotujemo plačevanju obveznosti za vzdrževanje cest, ampak nasprotujemo načinu, ki naše avtoceste spreminja v prazna cestišča, in dodatno obremenjuje lokalne ceste, o čemer se lahko vsak prepriča na lastne oči.
Od države pa zahtevamo tudi zelo konkreten odgovor na vprašanje, ali Osimski sporazumi veljajo ali ne?Zahtevamo, da se realizacija cest na območju slovenske Istre izpelje na način, kot je bila prvotno zamišljena – v smislu ohranitve in pridobitve kakovostnega obalnega prostora in dejanskega omogočanja varnega koriščenja hitrih cest, ne pa dodatnega obremenjevanja lokalnih cest!
Župan Mestne občine Koper Boris Popovič
Župan Občine Izola mag. Igor Kolenc
Župan Občine Piran Peter Bossman