V Slovenskem ljudskem gledališču Celje smo pred dnevi dobili nagrajence 27. festivala Dnevi komedije. Nagrajenci strokovne žirije so igralka Iva Krajnc Bagola, igralec Uroš Smolej, režiser Eduard Miler in muzikal Trač v izvedbi MGL-ja in Gledališča Koper, ki je postal žlahtna komedija tudi po izboru občinstva.
Strokovno žirijo 27. dnevov komedije so sestavljali režiser in dramatik Matjaž Zupančič, režiser in umetniški direktor festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak ter gledališki kritik in dramaturg Rok Bozovičar, ki so se soglasno odličili, da je letods najboljša komedijantka Iva Krajnc Bagola, ki je nagrado prejela za vlogo v predstavi “Hero”.
Kot je strokovna komisija utemeljila svojo odločitev, je Iva Krajnc Bagola v vlogah Hero v mjuziklu Trač in Gospe Jourdainove v Žlahtnem meščanu z natančno izdelanim igralskim izrazom pokazala poglobljeno obvladovanje tega zahtevnega gledališkega žanra. V dveh različnih vlogah jo odlikujeta jasna, ostra in duhovita igralska prezenca ter prefinjen občutek za artizem sodobnega gledališkega izraza.
Uroš Smolej pa je postal žlahtni komedijant za vlogo župnika v muzikalu Trač v katerm odigra vinjenega župnika. “Učinkovit in od začetka do konca duhovit je tako v dialoških kot tudi pevskih in plesnih kompozicijah. Obenem mu v svojem liku uspe izraziti tudi neko občečloveško dimenzijo,” so svojo odločitev obrazložili žiranti.
Žlahtni režiser je postal Eduard Miler, in sicer za režijo Molierovega Žlahtnega meščana v izvedbi MGL-ja. Predstavo je po besedah strokovne žirije režiral na netipičen način, z učinkovitim minimalizmom in brez nepotrebnih aktualizacij. Z različnimi uprizoritvenimi ključi sestavlja sodobno in dovršeno vizualno podobo, ki omogoča tudi raznovrsten in bogat igralski izraz.
Za žlahtno komedijo muzikal Trač pa je žirija pojasnila, da ta komični muzikal zaznamuje in odlikuje sijajen izvirni libreto avtorja Tiča, ki skupaj z glasbo Davorja Hercega uokvirja bogato in duhovito odrsko dogajanje. Kot še navajajo je predstava zastavljena ambiciozno in izpeljana na visoki izvedbeni ravni, s širokim in bogatim naborom gledaliških izraznih sredstev. V združevanju komedije in mjuzikla ustvari polnokrvno in celostno gledališko doživetje.