Boris Popovič: “Z dvotirno povezavo bo omogočen nemoten razvoj Luke Koper in ostalih gospodarskih panog na Obali, predvsem turizma!”

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

Premier Miro Cerar je ministrstvu za infrastrukturo naložil, naj za današnjo sejo vlade pripravi poseben sklep, s katerimi bodo zagotovili, da bodo drugi tir gradili tako, da bo to omogočalo izgradnjo dvotirne proge. Na odločitev predsednika vlade se je odzval tudi koprski župan Boris Popovič, ki je izkazal zadovoljstvo nad odločitvijo širitve 2. tira v dvotirno železniško povezavo med Divačo in Koprom.

Cerar je v izjavi za medije pred današnjim vrhom koalicije in sejo vlade pojasnil, da je po mnogo razgovorih na temo drugega tira z različnimi deležniki v minulih tednih ugotovil, da so ti še premalo obveščeni o tem, kaj določa zakon oz. v kateri smeri nameravajo izpeljati projekt. Zato je ministrstvu za infrastrukturo naložil, naj pripravi poseben sklep, s katerim bodo zagotovili, da bo gradnja drugega tira omogočala izgradnjo dvotirne proge.

“Tudi tam, kjer bodo predori, bodo cevi speljane tako, da bo možna dvotirnost, saj je to zagotovo najboljša rešitev,” je dejal. Dosedanjo traso bo tako mogoče uporabiti za druge, na primer turistične namene. Odločitev o tem bo po zagotovilih premierja že danes sprejeta na vladi.

Boris Popovič: Zelo pomembna odločitev vlade je tudi, da obstoječi tir po dograditvi dvotirne železniške povezave ukine in spremeni njegovo namembnost v kolesarsko in rekreacijsko pot, ki bo služila v turistične namene in spodbujala razvoj našega podeželja. Foto: ekoper.si

Boris Popovič: “Prepričan sem, da bo cena na razpisu precej nižja od ocenjene.”

Na odločitev predsednika vlade se je odzval tudi koprski župan Boris Popovič, ki je izkazal zadovoljstvo nad odločitvijo širitve 2. tira v dvotirno železniško povezavo med Divačo in Koprom: “Veseli me, da se je vlada odločila projekt 2. tira končno razširiti v dvotirno železniško povezavo med Divačo in Koprom. S to potezo bo vlada uresničila nemoten nadaljnji razvoj Luke Koper za nadaljnjih najmanj 50 let, ravno tako pa tudi razvoj ostalega gospodarstva na Obali in seveda gospodarske panoge, ki jo v vseh obalnih občinah v zadnjem času  intenzivno razvijamo in katera predstavlja edini izvoz pri katerem DDV ostane v slovenskem proračunu, to je turizem.

Zelo pomembna odločitev vlade je tudi, da obstoječi tir po dograditvi dvotirne železniške povezave ukine in spremeni njegovo namembnost v kolesarsko in rekreacijsko pot, ki bo služila v turistične namene in spodbujala razvoj našega podeželja. To je bilo oz. je še, ravno zaradi tega tira, lahko rečemo zapostavljeno oz. celo odrezano od normalnega razvoja, ki ga beležijo drugi podobni kraji, ki tega problema nimajo (beri: italijanska Toskana).

Veseli me tudi, da bo razpis za izvedbo te železniške povezave javen in mednaroden in ne bosta, vsaj po zagotovilih predstavnikov ministrstva za infrastrukturo, investitor oz. soinvestitor imela nobene prednosti pri tem razpisu. Iskalo se bo najboljšega ponudnika za najnižjo ceno. Z ministrstvom smo se pogovarjali tudi glede obračunavanja dobička ali neke vrste obresti, ki naj bi bile s tem zakonom določene za sovlagatelja (beri: Madžarska).

Boris Popovič: “V teh dneh bomo sklicali izredno sejo Občinskega sveta MOK, na kateri bomo svetnice in svetnike seznanili z novimi dejstvi glede železniške povezave Divača-Koper.” Foto: Primož Lavre/ Reporter

Naše informacije so bile, da naj bi bil ta znesek kar 4,5 odstotka na 200 milijonov evrov vloženega kapitala na letni ravni, kar bi v 45 letih naneslo kar 400 milijonov evrov plačila iz davkoplačevalskega denarja. To je bilo za nas nesprejemljivo, vendar so nam odgovorni zagotovili, da bo ta odstotek vezan na višino obresti, ki jih bomo plačali za kredit, najet pri Evropski investicijski banki. Prepričan sem, da bo cena na razpisu precej nižja od ocenjene in zato komaj čakam, da se delo začne.

V teh dneh bomo sklicali izredno sejo Občinskega sveta MOK, na kateri bomo svetnice in svetnike seznanili z novimi dejstvi glede železniške povezave Divača-Koper. Na sejo bomo povabili tudi ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča ter državnega sekretarja Jureta Lebna. Na seji bomo predlagali preklic Deklaracije o drugem tiru železniške proge Divača-Koper, ki jo je Občinski svet MOK sprejel na 3. izredni seji, 22. maja 2017, in sicer v delu, ki govori o podpori MOK referendumski pobudi proti Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača – Koper.”