Potem, ko so krajani Ceste na Markovec, ki živijo na območju hišnih številk od 2 do 10, že v letu 2015 izrazili željo po uvedbi enosmernega prometa, saj naj bi ta povečal prometno varnost in omogočil ureditev večjega števila parkirnih mest za njihove potrebe, so sedaj zbrali tudi podpise. Te so pred dnevi predali pristojnim na koprski občini, ki so nemudoma sprožili ukrepe in danes, že od zgodnjih jutranjih ur na terenu preverjali, kakšna je frekvenca prometa tako na Cesti na Markovec kot tudi na ulici Vena Pilona ter kakšne so potovalne navade tamkajšnjih prebivalcev.
Kot izhaja iz njihove pobude, je želja krajanov oz. zlasti tistih, ki živijo na Cesti na Markovec, na območju hišnih številk od 2 do 10, da se na delu te ceste, in sicer od Klaričeve ulice do križišča z ulico Sergeja Mašere, uvede enosmerni promet. Na ta način se bo, tako so prepričani krajani, promet na tem območju bistveno zmanjšal, nova prometna ureditev pa bi omogočila tudi ureditev dodatnih parkirnih mest za potrebe tamkajšnjih prebivalcev.
Ker tovrstna prometna ureditev odpira nova vprašanja, predvsem glede preobremenitev nekaterih drugih cest in ulic na območju Markovca, še posebej Vena Pilona, kjer sta šola in vrtec, je potrebno pred uvedbo sprememb dodobra proučiti stanje na terenu.
Župan Boris Popovič na Markovcu ob jutranji konici iskal ustrezne rešitve
»Potem, ko smo s strani krajanov prejeli zbrane podpise, smo nemudoma začeli z aktivnostmi in preverjanjem situacije na terenu. Najprej smo namreč želeli videti, kakšna je frekvenca prometa tako na Cesti na Markovec, kot tudi na cesti Vena Pilona, ki vodi mimo osnovne šole. Pomembno je vedeti, kdaj so prometne konice in ali ob teh nastajajo prometni zamaški, torej ali obremenitev cest obvladljiva ali ne. Še zlasti nas je zanimalo stanje v jutranjih urah, ko starši peljejo otroke v šolo. Vse to je osnova, da sploh lahko začnemo razmišljati o zapori ceste oziroma o uvedbi enosmernega prometa na delu Ceste na Markovec,« je ob tem povedal prvi mož koprske občine Boris Popovič, ki se je danes ob jutranji prometni konici mudil na Markovcu.
Vse ugotovitve bodo, kot je še pojasnil, strnili in proučili ter se nato odločili, kakšni bodo nadaljnji ukrepi – torej ali je uvedba enosmernega prometa potrebna, ali je sploh izvedljiva in kaj bi še lahko predhodno storili, da prometnega režima na Cesti na Markovec ne bi bilo treba spreminjati.
»Ugotoviti je treba tudi, zakaj so krajani sploh izrazili željo po enosmernem prometu, kakšen je pravi razlog. Je to samo zaradi pomanjkanja parkirnih mest za njihova vozila, ali je razlog v vse večji obremenitvi te ceste,« je še poudaril in dodal, da je sicer sam mnenja, da je bila Cesta na Markovec pred izgradnjo Vena Pilona (kot obvozne ceste) bistveno bolj obremenjena, kot je sedaj. »Praktično ves promet je bil usmerjen na Cesto na Markovec, saj je to bila glavna cesta z Markovca v Koper, kar pa se je z izgradnjo oz. podaljšanjem ulice Vena Pilona spremenilo.«
Ne glede na to, so se na koprski občini odločili šteti promet, kot tudi proučiti dejansko stanje ter se na podlagi tega razumno odločiti, kakšni bodo nadaljnji ukrepi. Vse s ciljem najti najboljšo možno rešitev tako za Cesto na Markovec kot tudi ulico Vena Pilona.
Hkrati je bil današnji ogled na terenu tudi priložnost, da se pristojne službe seznanijo še z drugimi logističnimi težavami, s katerimi se srečujejo krajani Semedele in Markovca, ter jih skušajo v čim krajšem možnem času sanirati oz. odpraviti.
»Danes smo se sestali tudi z ravnateljico OŠ Antona Ukmarja Gabrijelo Dolinšek in se pogovorili o parkirni problematiki v neposredni bližini šole. Povedala nam je, kakšne so težave ob jutranjih konicah, ko starši prvošolcev pripeljejo svoje malčke v šolo,« je še dodal Popovič in povedal, da so nekatere rešitve že na dlani, ukrepi pa bodo sledili v kratkem.