V nedeljo in ponedeljek, 1. in 2. marca, je Društvo vinogradnikov slovenske Istre v Hotelu Slovenija v Portorožu organiziralo že 22. festival Malvazija, žlahtni okus Mediterana. Festival vsako leto privabi večje število vinogradnikov in vinarjev, tokrat je 75 vinarjev iz slovenske in hrvaške Istre, Krasa, Brd, Vipavske doline in Italije predstavljalo 180 vzorcev malvazij.
Tudi letos sta dve petčlanski komisiji še pred festivalom ocenjevali vina, prijavljena na ocenjevanje Sommelier Slovenije 2020. 120 vzorcev so razdelili v šest kategorij, in sicer penine, sveža, zrela, macerirana, s preostankom sladkorja in aromatizirana malvazija. V zadnji kategoriji so ocenili le en vzorec, zato za zmagovalca niso bili izpolnjeni vsi pogoji, med peninami je slavila Penina Pallidia 2015 iz vinske kleti Vina Sanabor, med svežimi malvazijami se je najvišje uvrstila malvazija 2019 iz kleti Vina Markovič, med zrelimi je bila najbolj prepričljiva malvazija Capris 2018 iz kleti Vinakoper, med maceriranimi sta si zmago razdelila Malvazija Kocinski 2015 iz kleti Steras Wines in Sesto senso 2017 iz Vinarije Tomaz, med malvazijami s preostankom sladkorja pa je slavila vinska klet Terzoni z vinom Malvasia Aromatica di Candia 2015.
V dveh dneh se je zvrstilo šest delavnic, ki so jih vodili enolog Tilen Praprotnik, Boštjan Zidar, glavni enolog kleti Vinakoper, Tomaž Bevčič iz Restavracije Rizibizi, sommelier Valentin Bufolin, sommelierka Liliana Savioli in Tamara Rusjan ter Andreja Škvarč iz Kmetijsko gozdarskega zavoda Nova Gorica. Že tradicionalno je bil ponedeljek namenjen okrogli mizi, ki sta jo soorganizirala Društvo vinogradnikov slovenske Istre in LAS Istre. Na okrogli mizi so prisotni vinarji skupaj s podpredsednikom društva Sommelier Slovenije in državnim podprvakom Valentinom Bufolinom, vinsko blogerko in influencerko Charine Tan (Exotic Wine Travel), novinarjem in publicistom Tonijem Gomiščkom ter voditeljem okrogle mize Iztokom Gustinčičem razmišljali o sodobnem trženju istrske malvazije na številnih družbenih omrežjih. Kot so opozorili govorniki, bi se slovenska Istra kot vinogradniška dežela morala predstavljati bolj enotno, zato so se navzoči dogovorili, da bodo v kratkem na družbenih omrežjih začeli objavljati pod skupnim ključnikom/hashtagom, ki bo združeval vse objave vinogradnikov slovenske Istre.