Na Čevljarski ulici v Kopru je svoja vrata znova odprla trgovina s kristalom. Čeprav nad vrati visi napis Rogaška, gre po novem za zasebno iniciativo dolgoletne prodajalke v koprski trgovini Koprčanke Branke Šišljagić, ki se, ko je matično podjetje po 19 letih pred začetkom letošnjega poletja trgovino zaprlo, ni sprijaznila s koncem.
Po temeljitem premisleku je Koprčanka sklenila nadaljevati uspešno zgodbo, saj gre za izdelke, ki so prepoznavni tudi izven naših meja. Po prvih odzivih z veseljem ugotavlja, da je bila njena odločitev pravilna, številni ljubitelji kristala ob vstopu v koprsko trgovino namreč sploh ne opazijo spremembe.
Iz trgovine z oblačili med kristal
Branka Šišljagić je v trgovini s kristalnimi izdelki delala polnih 19 let, vanjo pa je zašla po naključju. Kot trgovka, ki je kasneje končala še ekonomsko šolo, je najprej našla zaposlitev v trgovini z oblačili znane italijanske znamke. Lastniki trgovine so poslovni prostor ponudili gospe Jožici Kuralt, ki je v Domžalah že vodila trgovino z izdelki Steklarne Rogaška. Ta je potrebovala trgovke, zato se je naša sogovornica odločila za nov izziv. Od takrat je preteklo 19 let, od tega 17 in pol na današnji lokaciji. Prvih šest let je trgovino vodila gospa Kuralt, po njeni upokojitvi jo je prevzelo podjetje iz Maribora. Kasneje je vse prevzela Steklarna Rogaška, naključje pa je hotelo, da se je matično podjetje po točno desetih letih uspešnega dela letos junija odločilo trgovino zapreti.
Po šoku razmislek in odločitev za samostojno pot
Začetek letošnjega poletja je bil za nekdanjo vestno trgovko Branko in njeno sodelavko hud šok, saj sta za nepričakovano odločitev izvedeli le mesec in pol pred zaprtjem. Ker le stežka miruje, ni izgubljala časa in je takoj začela iskati novo zaposlitev. Primerne ni bilo na razpolago, zato se je odločila za pogovor z matičnim podjetjem Steklarna Rogaška, od koder je prejela ponudbo o sodelovanju na nekoliko drugačen način. Ponudbo je sprva zavrnila, saj jo je bilo strah tveganja v teh negotovih časih, a se je po tehtnem premisleku le opogumila in odločila za samostojno pot. Steklarna Rogaška ji je ponudila podporo pri oglaševanju in omogočila širši nabor izdelkov, kot ga ponuja drugim trgovinam po Sloveniji, drugo poslovno tveganje pa je morala prevzeti nova samostojna podjetnica sama. »Če ne bi bila optimistična, se v to pustolovščino ne bi spustila,« je pojasnila in zagotovila, da je prvi vtis obetajoč. Sosedje in ostali lastniki lokalov na osrednji koprski ulici so z zadovoljstvom spremljali vnovično odprtje trgovine in Branki čestitali, saj je s tem dejanjem dokazala, da je bila vsa leta srčno navezana na življenje v starem mestnem jedru ter ji ni vseeno, ker bi Koper po skoraj dveh desetletjih izgubil trgovino z ročno izdelanimi izdelki iz kristala, ki so ponos Slovenije.
Zadnja leta se odnos do kristala in kupci spreminjajo
Branka v zanimivem pogovoru pove, da nekoč ni bila kupec kristala, a je s časom ugotovila, da je lepo imeti lepe stvari, pogosto jo tudi stranke vprašajo za nasvet. Pri tem je v dilemi, saj so ji všeč vsi izdelki na prodajnih policah. Ob tem je, seveda, treba vedeti, komu je darilo namenjeno. »Včasih je veljalo mnenje, da je kristal za v vitrino oziroma drag nabiralec prahu, a so ti časi mimo. Kristal je danes manj ročno brušen, bolj so v trendu gladki izdelki, ki pritegnejo tudi mlajše. V zadnjem času je nadvse zanimivo, da v trgovino vstopijo mladi fantje, ki želijo s posebnim darilom obeležiti prvo službo ali začetek samostojnega življenja. Najpogosteje izberejo set kristalnih kozarcev in steklenice za žgane pijače, še posebej za viski,« pove Šišljagičeva in z nasmehom zaključi: »Lepo je darilo včasih pokloniti tudi sebi, ne le drugim.«
Foto: MOK