Pred dnevi so na Mestni občini Koper prejeli odgovore o stanju premostitvenih objektov v koprski občini. Kot pojasnjujejo na Darsu, so mostovi, nadvozi in viadukti v dobrem stanju, pregledujejo jih redno, na vsake tri leta.
Naj spomnimo, da se je z vprašanji o stanju premostitvenih objektov v koprski občini, kot prvi na Dars obrnil župan Mestne občine Koper Boris Popovič. Povod za to je bila tragična nesreča v avgustu, ko se je pod težo obremenitev iznenada zrušil viadukt Morandi v Genovi in pod seboj pokopal 42 oseb. Glede na to, da je za koprsko občino in njenega župana prometna varnost na prvem mestu, ga je zanimalo predvsem, v kakšnem stanju so nadvozi Slavček, Semedela, in Bertoška vpadnica, ki so že po sami časovni komponenti precej starejši od denimo črnokalskega viadukta, za katerega je znano, da je zgrajen po vseh ustreznih normativih.
Koprski nadvozi so v dobrem stanju, njihova nosilnost je ustrezna
»Skladno z Pravilnikom o rednem vzdrževanju cest Dars skrbi za izvajanje obdobnih pregledov premostitvenih objektov. V ta namen je z Zavodom za gradbeništvo sklenil pogodbo za izvajanje obdobnih glavni pregledov, z Gradbenim inštitutom ZRMK pa za opravljanje obdobnih rednih pregledov. Ti se opravljajo vsake tri leta izmenično,« pojasnjujejo na Darsu.
Če je ob pregledu ugotovljena večja stopnja poškodovanosti nosilnih elementov objekta, preglednik predpiše tudi izvedbo analize varnosti premostitvenega objekta. Na ta način se namreč nosilnost objekta preveri tako na podlagi dejanskega stanja, kot tudi na podlagi meritev odziva premostitvenega objekta na obtežbo. Glede na to, da so vsi trije nadvozi v dobrem stanju analiza varnosti ni bila potrebna, še navajajo na Darsu.
»Na osnovi slednjega ugotavljamo, da je nosilnost nadvozov na območju Mestna občine Koper ustrezna,« še navajajo.
Kot so pojasnili v dopisu, je tudi bojazen, da je nadvoz Bertoki, ki ga dnevno prevozi več kot 2800 tovornjakov, preobremenjen, povsem odveč: »Povečanje števila prometa preko premostitvenega objekta vpliva predvsem na utrujanje materiala, ki se odraža v povečanju št. poškodb, ki pa jih spremljamo v sklopu obdobnih pregledov premostitvenih objektov. Na osnovi ugotovitev planiramo in izvajamo ustrezne obnovitvene ukrepe.«
Dodatno navajajo še, da je bila pri projektiranju nadvoza Bertoki nosilnost preverjena na prometno obtežbo SLW600kN (60 tonsko vozilo), kar je več, kot je skladno z veljavnim pravilnikom, ki predpisuje, da je največja dovoljena skupna masa vozila v cestnem prometu 44 ton. »Vsa vozila, katerih skupna masa presega 44 ton se obravnavajo kot izredni prevoz, za katerega je potrebno pridobiti ustrezno dovoljenje,« še pojasnjujejo in dodajajo, da je poleg tega potrebno v postopku pridobitve dovoljenja za izredni prevoz izvesti še dodatno statično presojo premostitvenega projekta.