Bertoška vpadnica je končno dobila novo podobo – poškodbe na cestišču in udarne jame so sanirane, cesto so preplastili, delavci podjetja CPK danes urejajo še talno signalizacijo, s katero bodo najnujnejša obnovitvena dela na Bertoški vpadnici naposled sklenjena. Kot napovedujejo, bo promet ponovno normalno stekel z jutrišnjim dnem.
Zasluge za to gre nedvomno pripisati prvemu možu koprske občine Borisu Popoviču, ki je sredi maja, potem ko do dogovora z državo oziroma Darsom glede sanacije najhujših poškodb na cestišču kljub številnim usklajevanjem in dogovarjanju vseh pristojnih služb ni prišlo, zadeve vzel v svoje roke.
Na cesti je, tako rekoč čez noč, uvedel nov prometni režim, ki je vožnjo po tej cesti prepovedal za vsa tovorna vozila, težja od 7,5 tone. Kot so takrat zapisali, se je občina za ta interventni ukrep odločila, saj ni mogla več prevzemati odgovornosti za morebitne nesreče, ki so na tej cesti ob tako gostem tovornem prometu tako rekoč neizogibne. Tovorna vozila se namreč izogibajo poškodbam in luknjam na cestišču, s tem pa močno ogrožajo osebna vozila in druge udeležence v prometu.
Manever župana Borisa Popoviča obrodil sadove
Manever koprskega župana je, kot vse kaže, obrodil sadove. Dars je namreč že dan kasneje obljubil, da bo sanacija stekla v kratkem, z aneksom k prvotnemu štiripartitnemu dogovoru med Darsom, direkcijo RS za infrastrukturo, ministrstvom za infrastrukturo in koprsko občino, pa svojo namero tudi uradno potrdil ter se zavezal, da bo naložbo financiral v celoti, in sicer v vrednosti do 180 tisoč evrov (brez DDV).
Delavci podjetja CPK so tako z deli začeli že minuli teden, včeraj pa gradbena dela pripeljali h koncu. Čeprav je bilo prvotno mišljeno, da bo v okviru del obnovljen spodnji ustroj ceste, so preiskave temeljnih tal pokazale, da to ne bo potrebno. Dela so tako obsegala rezkanje asfalta in sanacijo udarnih jam na cestišču ter preplastitev cestišča, kot tudi obnova talne signalizacije, ki se bo končala danes.
S tem se ukinja na novo uveden prometni režim, kar pomeni, da bo promet po Bertoški vpadnici jutri znova stekel normalno, dvosmerno za vsa vozila.
Ob tem naj spomnimo, da je koprska občina Bertoško vpadnico na prošnjo države pred leti prevzela v začasno upravljanje, in sicer vse do izgradnje serminske vpadnice, po kateri naj bi po prvotnih načrtih stekel ves tovorni promet proti Luki Koper. To naj bi se sicer zgodilo kmalu po odprtju Bertoške vpadnice, a je tudi ta projekt države očitno padel v vodo. Po Bertoški vpadnici, ki nikoli ni bila predvidena za tovorni promet, zato kot taka ni bila niti sprojektirana, niti realizirana, še manj pa mišljena, se tako danes v povprečju dnevno pelje tudi do 16.500 vozil (od tega 2,800 težkih vozil na dan oz. 17 odstotkov), v letu 2030 naj bi bila ta številka že 27 tisoč vozil na dan (od tega kar 5.200 težkih vozil na dan oz. 19 odstotkov), zaradi česar je bila cesta močno poškodovana in v izredno slabem stanju.