Ljudska pobuda in sveti krajevnih skupnosti, ki živijo ob železniški progi Divača – Koper, od odgovornih v državi zahtevajo, da sedanjo železniško progo med Koprom in Prešnico ukinejo še isti dan, ko bo po novozgrajenem drugem železniškem tiru zapeljal prvi vlak. Od pristojnih pričakujejo sprejem posebnega zakona, če to ne bo zadoščalo, so pripravljeni poseči tudi po drugih pravnih sredstvih in državljanski nepokorščini. Podporo jim je na novinarski konferenci izrazil tudi koprski župan Aleš Bržan.
Zaradi odmikanja gradnje dvotirnosti na drugem tiru Divača-Koper v leto 2030 in govoric, da bo obstoječa proga v funkciji do takrat, so civilna družba ter sveti krajevnih skupnosti ob železniški progi med Prešnico in Koprom na državo znova naslovili zahtevo, da se stara proga zapre v trenutku, ko bo po drugem tiru zapeljal prvi vlak. Od pristojnih pričakujejo sprejem zakona, če to ne bo dovolj, bodo posegli tudi po pravnih sredstvih in državljanski nepokorščini, je na novinarski konferenci poudaril predsednik sveta ljudske pobude dvotirne proge Divača-Koper Janko Sever. Staro progo je po njegovem prepričanju treba čim prej ukiniti zaradi njene zastarelosti in nevarnosti za ljudi, požarne nevarnosti in ogrožanja vodnega vira, čemur je pritrdila tudi geološka stroka.
Predvidena trasa drugega tira že zdaj v 60 odstotkih predvideva dvotirnost, ob sočasni opustitvi pa bi prihranili 25 milijonov evrov oz. pet milijonov evrov letno, kolikor gre za vzdrževanje obstoječe proge, je Sever nanizal razloge za ukinitev proge. »V primeru, da se bo dodatni tir gradil kasneje, bomo na gradbišču živeli še dodatnih pet let,« je dodal.
Predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal Uroš Šavron je spomnil, da je svet krajevne skupnosti konec decembra sprejel sklep, da od države in župana zahtevajo, da se neposredno zavzamejo za čimprejšnjo, sočasno ukinitev stare proge. Po njegovih besedah pa je to, ali bo nova proga eno- ali dvotirna, odgovornost države: »Država je dolžna in mora poskrbeti za varnost naših ljudi ob progi, za vodni vir in za naše okolje«. Kot je dodal, že več let prenašajo hrup, smrad, požare in degradacijo kmetijskih površin.
Odvetnica Andreja Odar iz odvetniške pisarne Zorn pa je navedla, da so krajani naselij ob železniški progi v neenakopravnem položaju. Ob tem je opozorila na to, da država različno uporablja iste zakone in predpise. Tako, kot je država npr. zavrnila variante za gradnjo obvoznice v Podpeči, ker naj bi ogrožala vodni vir, bi po njenem morala enako storiti tudi v primeru stare železniške proge.
Podporo jim je na novinarski konferenci znova izrazil tudi koprski župan Aleš Bržan, ki je poudaril, da si že desetletja prizadevajo za začetek gradnje drugega tira, predvsem zato, da se odstrani škodljive vplive obstoječe proge. Odgovorna politika bi po njegovem morala poskrbeti za to, da se ukine promet na obstoječi progi, takoj ko bo to možno, da se zagotovi vodni vir za slovensko Istro ter da v pristaniški dejavnosti ne bi več manipulirali z nevarnimi tovori, ki se prevažajo tudi po obstoječem tiru.
Predlog, da se zahteva o sočasni ukinitvi proge uvrsti na seje občinskih svetov slovenske Istre, so naslovili tudi na istrske župane. Koprski občinski svet jo bo obravnaval na eni od naslednjih sej.