V Luki Koper so danes ob prisotnosti ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca slovesno pozdravili novo pridobitev – za 100 metrov podaljšan prvi pomol kontejnerskega terminala. Slavnostnega odprtja v koprskem pristanišču se je udeležila direktorica občinske uprave, Tamara Kozlovič.
Podaljšana obala z novim priveznim mestom, ki so ga poimenovali vez 7D, je le del obsežne investicije, saj v zaledju obale koprskega pristanišča nadaljujejo gradnjo skoraj 25.000 kvadratnih metrov velike površine za odlaganje kontejnerjev. Ker gradnja poteka na morju, je celotna konstrukcija podprta z jeklenimi piloti. Skupaj jih bo kar 770, povprečne dolžine 65 metrov. Vrednost celotne naložbe znaša 45,6 milijona evrov, del sredstev zanjo so pridobili iz evropskega projekta NAPA4CORE.
Dejavnost pretovora kontejnerjev na prvem pomolu so v koprskem pristanišču začeli razvijati leta 1979, ko so zgradili prvih 150 metrov obale. Doslej so operativno obalo pomola podaljšali že štirikrat, danes je dolga skoraj 700 metrov. Za pretovor v koprskem pristanišču uporabljajo 9 kontejnerskih dvigal, v naslednjem letu se jim bosta pridružili še dve. V štirih desetletjih so na prvem pomolu pretovorili skoraj 12 milijonov kontejnerjev (TEU), od tega kar dve tretjini v zadnjih desetih letih. Po številu pretovorjenih kontejnerjev ima Luka Koper največji kontejnerski terminal v Jadranskem morju.
»Kontejnerizacija blaga v svetovni trgovini je dosegla neslutene razsežnosti. Ladjarji gradijo vse večje ladje in temu se moramo pristanišča prilagajati. V nasprotnem primeru bi izpadli iz vseh pomembnejših blagovnih tokov. Zato je nova pridobitev, nov vez 7D, le začetek,« je ob slavnostnem odprtju pomola oz. investicije poudaril predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je na današnjem dogodku poudaril, da bodo na ministrstvu naredili vse, kar je v njihovi moči za podporo razvojnim projektom Luke Koper, saj se bo s tem hitreje razvijala tudi slovenska logistika.
Foto: Žiga Intihar, MOK