Turistična destinacija Koper je bogatejša za nova doživetja in turistične produkte ter vsebine, ki bodo pripomogle k dvigu kakovosti turistične ponudbe destinacije in privabljanju zahtevnejših gostov.
Vizija slovenskega turizma je Slovenijo razvijati kot zeleno butično destinacijo za 5-zvezdična doživetja, ki nagovarja gosta visoke vrednosti. Smernicam Slovenske turistične organizacije vse bolj sledijo tudi v turistični destinaciji Koper, ki v zadnjih letih na področju turizma beleži izjemne uspehe. Številke o prihodih in nočitvah kažejo, da je bila letošnja poletna turistična sezona zelo dobra. Podatki od januarja do vključno septembra kažejo, da so letos v destinaciji Koper zgolj v devetih mesecih presegli rezultate za celo leto 2020. V prvih devetih mesecih so zabeležili več kot 87.600 prihodov in več kot 260.000 prenočitev. Pričakujejo lahko, da se bodo do konca leta približali in celo dosegli rezultate iz leta 2019. Sicer so med junijem in avgustom letos zabeležili skoraj 64.000 prihodov in več kot 190.000 prenočitev, kar je približno 30 % več prihodov in 23 % več prenočitev kot v enakem obdobju lani in približno 24 % več prihodov in 18 % več prenočitev kot v poletni sezoni 2019.
Poleg tega pa je destinacija pred nedavnim okoljski znak Slovenia Green iz srebrnega nadgradila v zlatega, na tekmovanju Turistične zveze Slovenije Moja dežela lepa in gostoljubna pa je Koper zmagal v kategoriji večjih mest.
V Zavodu za mladino, kulturo in turizem Koper k vsemu temu dodajajo še kopico novosti, ki so jih v zadnjih mesecih uresničili v sklopu projekta Digitalni sprehod skozi preteklost Kopra, sofinanciranega s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije.
Že letos poleti so v sklopu omenjene operacije zagnali nov butični produkt – Sanjsko doživetje v soju sveč, ki vključuje nepozabno večerjo na balkonu veličastne Pretorske palače oziroma v hladnejših mesecih v njenem čudovitem salonu, in ogled koprskega Zvonika z lanternami. Doživetje sledi smernicam 5- zvezdičnega doživetja, ki gostom ponuja personalizirano in edinstveno izkušnjo, za katero so gostje pripravljeni plačati več. Kot pravijo v koprskem Zavodu, je novo doživetje naletelo na odličen odziv in je bilo doslej praktično v vseh razpoložljivih terminih zasedeno.
Poleg tega so vzpostavili nova, inovativna digitalna orodja, prek katerih bo destinacija privlačnejša tudi za mlajšo populacijo. Ena od teh je nova aplikacija – Lov na pravico, ki obiskovalce na interaktiven način popelje na sprehod po mestu ter na zanimivo spoznavanje mestnih skrivnosti in znamenitosti.
Prav tako so v sklopu omenjenega projekta z digitalnimi vsebinami nadgradili voden ogled po Pretorski palači, medtem ko so pred Taverno postavili digitalni zaslon, ki obiskovalcem predstavi zgodovinski razvoj Taverne skozi tri različna obdobja v obliki video animacije, sočasno pa služi tudi kot interaktivni zemljevid, ki obiskovalcem predstavlja poglavitne zanimivosti in znamenitosti destinacije.
Vzpostavili so tudi nove turistične produkte, ki so namenjeni športnim navdušencem in hkrati gurmanom. Doživetja Aktivni koraki Kopra tako povezujejo aktivnost nordijske hoje s pristno kulinariko koprskega podeželja, produkt Okusi koprskega podeželja pa goste usmerja k izbranim ponudnikom zelenega podeželja, kjer lahko doživijo pravo kulinarično popotovanje. Utrinka doživetij na spletni povezavi Aktivni koraki Kopra in Okusi koprskega podeželja.
Del sredstev z omenjenega projekta so namenili tudi dvigu kompetenc turističnega gospodarstva. Za turistične ponudnike destinacije so pripravili brezplačna spletna izobraževanja na temo digitalnega marketinga turističnih produktov na družbenih omrežij, rokovanja s spletnimi aplikacijami za upravljanje s turističnimi produkti ter digitalizacije kulturne dediščine in njene uporabe v turističnih produktih.
V koprskem Zavodu so prepričani, da bodo nove vsebine še dodatno pripomogle k dvigu kakovosti turistične ponudbe destinacije. »Dejstvo je, da je pandemija dodatno pripomogla k temu, da turisti čedalje bolj povprašujejo po individualnih doživetjih in nemasovnemu turizmu. Prav z novimi avtentičnimi in inovativnimi produkti, ki smo jih pravkar zagnali v destinaciji Koper, bomo lahko vzpostavili poglobljene odnose z obiskovalci in tako izkoristili dane razmere za še bolj trajnostni in odgovorni turizem«, pravi direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper Mojca Vojska, ki že v kratkem napoveduje še nekaj novosti. Med drugimi tudi odprtje prenovljenega TIC-a s prodajalno tipičnih istrskih produktov v začetku novembra in bogato praznično dogajanje v sklopu programa Fantazime, ki se bo v Kopru s prižigom luči začela v soboto, 27. novembra.
Foto: Jaka Ivančič, MOK