DomovNoviceSv. Barbara bo bdela nad deli v dekanskem predoru drugega tira

Sv. Barbara bo bdela nad deli v dekanskem predoru drugega tira

Naši krajiNovice Preglej vse novice
Deli vsebino

Na portalu predora T8 pri Dekanih, ki bo s 3,8 kilometra najdaljši predor železniške proge na spodnjem odseku drugega tira Divača-Koper, so danes postavili kapelico sv. Barbare, zavetnice predorskih delavcev. Dela v prvih dveh predorih dobro napredujejo, je pa manjša, a ulovljiva zamuda pri pripravljalnih delih na drugih odsekih.

Postavitev kapelice sv. Barbare so danes pozdravili državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič, direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli, generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka in koprski župan Aleš Bržan, s krajšo slovesnostjo pa jo je v družbi njene botre divaške županje Alenke Štrucl Dovgan blagoslovil koprski škof Jurij Bizjak, ki je opozoril, da imamo ljudje veliko nitk v svojih rokah in sami peljemo svojo usodo, da pa kakšne nitke vsake toliko bežijo. »Naš današnji namen je, da bi tudi te nitke, ki jih nimamo tako trdno v rokah, peljale v pravo smer,« je pojasnil.

»Dela v predorih so lahko tvegana in težavna, vendar bomo naredili vse kar je v naši moči, da bodo le ta potekala premišljeno in nadzorovano, predvsem pa varno za vse, naše zaposlene, naše turške sodelavce in naše ostale partnerje,« je ob tem povedal Kristjan Mugerli, direktor Kolektorja CPG in predstavnik vodilnega partnerja v konzorciju. Prepričan je, da je postavitev kapelice sv. Barbare običaj, ki bo služil svojemu namenu in bo poleg predorskih delavcev varoval vse, ki bdijo, dihajo in živijo s tem največjim in najzahtevnejšim infrastrukturnim projektom. 

Tudi Pavle Hevka, generalni direktor družbe 2TDK je poudaril pomen sv. Barbare za varnost vseh udeležencev gradnje železniške proge Divača—Koper: »Priprošnja sveti Barbari bo v vseh nas vzbudila zaupanje, da bodo prav vsi delavci na tem zahtevnem projektu od začetka do konca gradbenih del zavarovani pred vsemi nevšečnostim naravnih, človeških in drugih sil, in da se bomo na dan predaje drugega tira v promet, vsi skupaj, ampak res vsi, ki smo začeli z gradnjo tega največjega slovenskega infrastrukturnega projekta, tudi veselili in praznovali dokončanje del.«

Zbrane je nagovoril tudi župan Mestne občine Koper Aleš Bržan, ki je znova opomnil, da je za lokalno skupnost projekt gradnje drugega železniškega tira Koper – Divača sprejemlijv samo in izključno v obliki dvotirne železniške povezave: »Le tako bomo namreč lahko sledili ambicioznim trendom razvoja koprskega pristanišča in z njim povezanih dejavnosti, ohranili naš edini, dragoceni vodni vir in opustili obstoječi tir, ki že vrsto let hromi življenje okoliških vasi našega zaledja in onemogoča njihov nemoten razvoj.«

Izvajalec del je z izkopom prvih dveh predorov na odseku Črni Kal – Koper začel septembra, na današanji dan znaša dolžina izkopanega dela predora T8 51 metrov od predvidene dolžine 3.808 metrov predora. Izkop se izvaja na obeh straneh, do preboja pa naj bi prišlo na 1.900 metrih. Vzporedno poteka izkop predora T7 na Črnem Kalu, kjer dela izvaja družba Yapı Merkezi. Trenutno se nahajajo na 60 metrih od predvidenih skupnih 1.154 metrov. Dela na obeh predorih potekajo skladno s terminskim načrtom. Kmalu se bodo začela tudi izkopna dela na predorih T1 in T8 Divača. Sicer je vzdolž celotne trase drugega tira v dolžini 27,1 km predvidenih 7 predorov (najdaljši v dolžini 6.714 m), ki skupaj s servisnimi in izstopnimi cevmi merijo 37,4 km.