Elektronska in papirnata napotnica sta od danes izenačeni. Razen v izjemnih primerih zato ne bo več papirnatega obrazca napotnice, še naprej pa bo poleg elektronskega možno tudi naročanje po telefonu in z osebnim obiskom. Zaenkrat se lahko bolniki elektronsko naročijo le na 190 storitev – gre za preglede in diagnostiko, ne pa tudi za operacije.
Lažje spremljanje čakalnih dob
Predpogoj elektronskega naročanja je izdana elektronska napotnica, izvede pa ga lahko bolnik sam preko portala zVem, medicinska sestra ali zdravnik takoj po izdaji napotnice, preko t. i. infotočk in na telefonsko številko 080 2445. Točnost podatkov o prvih prostih terminih in okvirnih terminih – zaenkrat močno prevladujejo podatki o okvirnih terminih – je odgovornost izvajalcev.
Storitev eNaročanje vsakemu uporabniku spleta in ne le bolniku z napotnico omogoča spremljanje podatkov o čakalnih dobah za 1132 storitev. Podatki se tako po novem zbirajo za bistveno več storitev neposredno iz informacijskih sistemov izvajalcev, stari pa so največ dve uri in se sproti osvežujejo.
Uvajanje elektronskega naročanja je v okviru projekta eZdravje steklo že konec leta 2015. Storitev pokriva postopka napotovanja in naročanja na zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni z napotnico, ne pa tudi za osebnega zdravnika. Konec marca je prispela že milijonta elektronska napotnica.
Dosedanji strošek projekta eZdravje sicer znaša okoli 22 milijonov evrov, od tega je bilo za storitev eNaročanje porabljenih 890.000 evrov.