Drugi železniški tir med Koprom in Divačo še vedno buri duhove, sodu pa je med predstavniki delavcev izbila dno izjava ministra za infrastrukturo Petra Gašperčiča, ki je, kot je poročala Slovenska tiskovna agencija, poudaril, da je treba pred prijavo projekta drugega tira na razpis za evropska sredstva temeljito premisliti o finančni konstrukciji. Na razpis se je po njegovem mogoče prijaviti tudi prihodnje leto, slabše bi bilo, če bi s projektom začeli, nato pa ga finančno ne bi zmogli izpeljati do konca.
Te izjave pa so zaposlene v koprskem pristanišču zmotile, označili so jih za neprimerne, saj je bil razpis, kot so povedali, objavljen že septembra, “zato hitenja ne bi smelo biti, posebej ob dejstvu, da se je ta projekt pripravljalo že leta“. Prav tako je bila večina projektne dokumentacije za projekt že izdelane in zrele, saj so bili v zadnjih letih vloženi vsi napori ter veliko sredstev za realizacijo vseh potrebnih strokovnih gradiv in celo za odkup potrebnih zemljišč.
Zato v svetu delavcev izjave ministra in namere države razumejo kot dejstvo, da država nima možnosti, da bi projekt samostojno v celoti financirala. “V kolikor 380 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev za ta projekt ni pomembnih in imamo v državi na razpolago druge finančne vire, je lahko edini logičen razlog, da se s prijavo ne mudi. To bi bila za nas vsekakor nova in zanimiva informacija,” dodajajo.
Dodaten razlog, da ni časa za odlašanje, je v tem, da je nujno zagotoviti delujoč drugi tir do leta 2020. Če se z izvedbenimi deli začne v letošnjem letu, bo namreč po najbolj optimističnih scenarijih progo mogoče zgraditi v petih letih. Poleg tega po razpoložljivih informacijah prihodnje leto ne bo več na voljo toliko nepovratnih sredstev, kot jih je razpisanih sedaj, usmeritve pa so, da redni razpis CEF Transport 2015 sploh ne bo objavljen, navajajo v svojem pozivu.
Iz tega sledi, da “bojazen, da bo projekt drugi tir Divača – Koper podoben primer kot izkušnja s Tešem 6, ne more biti pretveza, da se s tem projektom odlaša oziroma da se ga postavlja pod vprašaj“.
Poleg drugega tira se je svet delavcev obregnil tudi do izjave Gašperšiča glede “reciklaže” ideje o holdingu in povezovanju z drugimi slovenskimi logisti, skrbijo pa jih tudi ministrovi namigi o morebitni ustanovitvi pristaniške uprave, omejevanju širitve območja koncesije Luke ter razpisu nove koncesije za tretji pomol. “Ocenjujemo, da nam takšne nepremišljene in strokovno nepodkovane izjave najvišjih odgovornih v državi vedno znova povzročajo poslovno škodo, saj ustvarjajo nepotrebno zmedo v gospodarskem in političnem prostoru,” opozarjajo luški delavci.