»Dovolj nam je in zato gremo do konca!«

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Nezadovoljstvo obalnega gospodarstva, zaposlenih v koprskem pristanišču in tudi lokalne skupnosti nad mačehovskim odnosom države do razvoja edinega slovenskega pristanišča in pomena, ki ga ta ima ne samo za lokalno gospodarstvo, ampak širše, je botrovalo k temu, da so s podpisom skupne izjave tudi uradno združili moči in odgovornim na državni ravni sporočili, da mislijo resno in da bodo v njihovih prizadevanjih šli do konca.

Tako kot so zapisali v uvodnem delu izjave in kar je bilo večkrat izpostavljeno tudi med današnjo razpravo v Pretorski palači v Kopru, je »koprsko pristanišče edino slovensko okno v svet« in »ena od glavnih državnih strateških naložb«. Je tudi najbolj konkurenčno pristanišče v severnem Jadranu, katerega delovanje ima multiplikativne učinke za celotno slovensko gospodarsko, s poudarkom na primorski regiji. »Z obstojem pristanišča je povezanih več kot 4.000 delovnih mest, vsak zaslužen evro v koprskem pristanišču pa pomeni dodatnih 1,2 evra zaslužka za slovensko gospodarstvo,« so še izpostavili in dodali, da je razvoj Luke Koper odvisen predvsem od naložb v železniško in prometno infrastrukturo, ki zaostajata že četrt stoletja in ne dohajata rasti tovora v koprskem pristanišču.

Vsega tega bi se morali zavedati, tako v en glas podpisniki, tudi v državnem zboru, vladi in na pristojnih resornih ministrstvih, zato od njih zahtevajo naslednje:

  • takojšnje prenehanje postopkov razprodaje in privatizacije Luke Koper kot državnega strateškega podjetja,
  • takojšen pričetek izgradnje 2. tira na relaciji Koper – Divača, brez pogojevanj s privatizacijo Luke Koper in razkosanjem pristanišča na več medsebojno neodvisnih terminalov,
  • takojšnjo pripravo sprememb in dopolnitev vladne Uredbe o DPN za Luko Koper, ki bodo poleg načrtovane širitve pristanišča vključevale tudi interese zaposlenih in prebivalcev, stališča lokalnih skupnosti ter javni interes,
  • omogočanje trajne razvojne strategije Luke Koper in zagotavljanje nadaljnjega razvoja transportno logistične panoge, brez podrejanja potrebam dnevne politike in
  • podporo pri razvoju Luke Koper, ki že 60 let ustvarja zgodbo o uspehu.

Pod zahteve so se poleg štirih obalnih županov, župana Mestne občine Koper Borisa Popoviča, Občine Izola Igorja Kolenca, Občine Piran Petra Bossmana in Občine Ankaran Gregorja Strmčnika, podpisali še župani občin Sežana Davorin Terčon, Ajdovščina Tadej Beočanin in Renče Vogrsko Aleš Bucik, županji Občine Hrpelje-Kozina Saša Likavec Svetelšek in Občine Divača Alenka Štrucl Dovgan ter predstavniki delavcev v nadzornem svetu Luke Koper, Mladen Jovičić, Nebojša Topič in Marko Grabljevec, predstavnika sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti Boris Bradač in Mersad Kovačević, predsednik sindikata pristaniških delavcev Slovenije Pavel Lokovšek ter delavski direktor in član uprave Stojan Čepar, ki so ob tej priložnosti na kratko povzeli svoje videnje aktualne problematike, vezane na delovanje in razvoj koprskega pristanišča.

Predsednik sveta delavcev Luke Koper Marko Grabljavec je Luko Koper že uvodoma označil za generatorja razvoja na regionalni in nacionalni ravni, predstavnik delavcev v nadzornem svetu Luke Mladen Jovičić pa je dejal, da je s strani države neodgovorno, da se stvari zavlačujejo, prelagajo in odlagajo. Po njegovih besedah je gradnja drugega tira nujna in zato bodo s pobudo vztrajali do konca.

»Luka Koper je očitno anomalija v naši državi, ker kot državno podjetje deluje uspešno,«

je bil jasen predsednik sindikata pristaniških delavcev Slovenije Pavel Lokovšek, ob tem pa dodal, da bodo, če bo treba, začeli z zbiranjem podpisov za referendum, prek katerega bi dosegli, da bi država financirala 2. tir.

Član uprave in delavski direktor Stojan Čepar je izpostavil, da če bo Luka še naprej stagnirala, jo čaka le še pot navzdol, kar bi v celi regiji delovalo kot socialna bomba, nazorno pa je situacijo v državi, kar zadeva razvoj koprskega pristanišča predstavil tudi prvi mož Mestne občine Koper Boris Popovič. Izpostavil je pomen Luke Koper v širši regiji, ki presega meje naše države, ob tem pa spomnil, da so slovenske ceste zaradi tovornega prometa prepolne, zaradi česar so tudi nevarne in neprijazne do domačinov in turistov.

»Slovenija ima diamant, ki je nabrušen, a še vedno ne dovolj,«

je bil jasen Popovič in spomnil, da je državna politika drugi tir obljubljala že vsaj 15 let pred njegovim prvim mandatom. »Skrajni čas je, da smo združili moči,« je dodal Popovič in okrcal politiko na državni ravni, ki je bila izvoljena za to, da se odloča in uresničuje zastavljene programe.

»Zahtevati moramo, da uresničijo svoj volilni program, če pa tega niso sposobni, naj ne kandidirajo. Moramo se zbuditi, treba je reagirati!«

V imenu kraških občin je svoje mnenje izrekel še sežanski župan Davorin Terčon, ki je pozdravil podporo in solidarnost širše regije. »Prenehati morajo z ignoranco pobud, ki prihajajo iz lokalnega okolja«, je še povedal in dodal, da je glavni razlog skupnega nastopa preprečitev nadaljnje stagnacije Luke Koper.

Ob zaključku današnjega srečanja so si bili vsi enotni, da je treba s tovrstnimi iniciativami nadaljevati in jih po potrebi stopnjevati.

»Odločeni smo iti do konca, saj nimamo česa izgubiti. Za nas konec pomeni zmago,«

je bil neomajen Mladen Jovičić, ki je ob tem povedal, da so doslej uspeli zbrati kar 18 tisoč podpisov izjave o podpori razvoju pristanišča in dodal, da z zbiranjem nadaljujejo tudi v drugih slovenskih krajih.