Dogodka sta se v imenu Mestne občine Koper udeležila podžupan Peter Bolčič in svetovalka župana Jana Tolja, Zavod Koper Otok, ki združuje trgovce in gostince starega mestnega jedra, pa je predstavljala Ingrid Celestina.
Kot so ob priložnosti povedali, poleg koprske občine, tudi več drugih občin, že nekaj let vlaga v aktivnosti za razvijanje in oživljanje starih mestnih jeder. Ta so, predvsem zaradi prihoda velikih nakupovalnih središč na obrobja mest, pa tudi zaradi finančne krize in padca kupne moči, zadnja leta občutila velik upad obiska ljudi, posledično pa tudi dejavnosti in storitev. V želji ponovno oživeti mestna jedra, tako socialno kot tudi poslovno, in jim dati pomen, ki so ga ta imela že pred leti, so se tri večje mestne občine, Koper, Ljubljana in Celje, leta 2011 angažirale in začele z različnimi aktivnostmi ter pristopi. Danes ta pristop, ki ga najprimerneje označimo za management mestnih središč (MMS), prakticirajo tudi v mestnih občinah Kranj in Velenje, ter v občinah Jesenice in Naklo.
A vselej je mesto, ki izstopa, v okviru mestnega marketinga je to Koper, ki na tem področju aktivno sodeluje s trgovci, gostinci in drugimi podjetniki iz centra mesta, združenimi v Zavod Koper Otok. Odlično sodelovanje, koordinacija in dialog med obema so recept za dobre rezultate, ki so očitno opazni tudi na drugih koncih države. Med drugim se to izraža v skupnih promocijskih akcijah trgovcev (kot na primer skupni kupon za nakupe, v vrednosti 5 evrov), različnih prireditvah in v boljšemu upravljanju s ponudbo mestnega jedra.
Sicer pa je mestni marketing pristop, ki mu, uspešno, sledi že prek 2500 evropskih mest, kar je bil tudi razlog, da so prav ob tokratni priložnosti na Jesenicah angažirane občine, skupaj z Gospodarsko zbornico Slovenije, predstavile izsledke študije, ki ponuja strateške smernice za implementacijo MMS na državnem nivoju. Kot ključno študija označuje ustanovitev interesnega združenja občin za MMS, preko katerega bi se izmenjevali primeri dobrih praks, predvsem pa iskale možnosti za črpanje evropskih sredstev. Z interesnim združenjem bi občine naredile korak naprej pri bolj sistematičnem pristopu k oživljanju mestnih jeder, pri čemer se strmi k zadovoljnim prebivalcem, obiskovalcem in malim trgovcem.
Koprska občina z vidnimi rezultati dobrega mestnega marketinga
Da je Koper na področju mestnega marketinga resnično uspešen priča tudi dejstvo, da je maja lansiral prvo mestno kartico doživetij Koper Card, ki združuje celotno ponudbo mestnega jedra. Poleg tega je v letošnjem letu občina v celoti financirala izobraževanje angleškega jezika za trgovce, pripravljajo pa še druge tečaje in aktivnosti, med njimi velja izpostaviti Miklavžev sejem, ki ga prvi vikend v decembru, na osrednjem mestnem trgu, organizira Zavod Koper Otok.