Predvsem torek in četrtek sta dneva, ko je zaradi čakajočih tovornjakov na Ankaranski cesti nemogoče priti iz oziroma v Koper z njegove severovzhodne smeri. Do nedavnega so skušali zadeve omiliti občinski redarji, katerih naloga je res nadzor varnega in neoviranega cestnega prometa v naseljih, vendar je njihovo delo predvsem nadzor na občinskih cestah in drugih javnih površinah, ne pa na državnih cestah. Ker je Ankaranska cesta državna, ob tem pa redarje praviloma na cedilu puščajo tako policija, nadzorni center Luke Koper kot podjetje IMPO d.o.o., ki upravlja s kamionskim terminalom, so zdaj deloma dvignili roke. Tudi zato, ker je zaradi ustvarjanja reda pri kamionih trpelo drugo redarsko delo. Bomo v Kopru priča kamionskemu kaosu?
Slika redarjev med gnečo s tovornjaki, ki vstopajo v Luko prek kamionskega terminala in s smeri Bertoške vpadnice, na Ankaranski kakor tudi Ferrarski cesti, je vsaj zadnji dve leti povsem običajna. Ob tem malokdo ve, da redarji tam pravzaprav ne bi imeli kaj početi, saj bi morali reagirati v prvi vrsti policisti.
Kot pravi Valter Andrejašič, operativni vodja prometa na občinskem inšpektoratu, praviloma vedno pokličejo tako policijo, nadzorni center Luke Koper, kakor tudi podjetje IMPO d.o.o., ki upravlja s kamionskim terminalom, a ti ne reagirajo in se ob tem običajno izgovarjajo drug na drugega.
«Vzrok za sedanjo situacijo je vrsta dela, ki ga opravlja Luka Koper in ta bi morala, skupaj z ustreznimi službami, ob policiji in redarstvu, prva pristopiti k učinkovitemu reševanju nastale problematike,« je prepričan Andrejašič, ki ob tem dodaja: »Veliko jeznih voznikov je klicalo tudi na dežurno številko občinskega redarstva, kjer so dežurnemu razlagali, kako so klicali koprske policiste, pa so naleteli na odgovor, da oni nimajo ljudi in ne morejo nobenega poslati na teren.«
Red pri tovornjakih, ki vstopajo v koprsko pristanišče, je tako, posebej v zadnjih treh letih, pogosto poskušala ustvarjati kar celotna izmena koprskih redarjev, ob tem pa je seveda trpelo drugo delo, ki ga morajo občinski redarji redno opravljati. Gre predvsem za nadzor mirujočega prometa v starem mestnem jedru Kopra in za varnost območij za pešce, kakor tudi območij mirujočega prometa. »V treh letih izvajanja tovrstnega nadzora smo v občinskem redarstvu na tej lokaciji zapravili ure dela, namesto da bi opravljali primarne naloge v mestu in zaledju,« pravi. Njegove besede potrjuje tudi pregled prekrškov, in sicer so v zadnjih treh letih na Ankaranski cesti kaznovali 1673 voznikov tovornjakov, na Ferrarski cesti pa 788.
V občinskem redarstvu zagotavljajo, da nadzora v tem delu Kopra ne bodo povsem opustili, bo pa v prihodnje v večji meri temeljil na občinskih cestah ter drugih javnih poteh in površinah, saj so prepričani, da je za nadzor prometa na državnih cestah, predvsem pa tako kočljivega prometa, kakršen je tovorni, v prvi vrsti pristojna policija.
Bodo Koper torej še v večji meri preplavili tovornjaki? Vsekakor je do gradnje novega vhoda v Luko Koper, za katerega je dogovor v sklepni fazi, ob dosedanjem delu odgovor na to vprašanje lahko le pozitiven. »V prihodnosti je pričakovati še večje zastoje ali pa višjo stopnjo odgovornosti in organiziranosti Luke Koper, z logičnimi prioritetami, je jasen Andrejašič. Do končne rešitve, to je do izgradnje novega vhoda, pa je izhod iz kamionskega kaosa le v boljšem in usklajenem delovanju Luke Koper z upravljavci kamionskega terminala in policijo. Redarji lahko pri tem le pomagajo.