Kapitan nemške lepotice „Deutschland“ Andreas Greulich je bil navdušen nad koprskim pristaniščem: „več kot 20 let plujem v Severnem Jadranu, redno se vežemo v recimo Benetkah ali Dubrovniku; danes pa sem prav presenečen nad tem, da Kopra in koprskega pristanišča še nisem obiskal. Pristanišče je izjemno urejeno, okolica je čista, poskrbljeno je za varnost in tehnično gledano so nasploh postopki prihoda zelo tekoči,“ je ob pozdravu delegacije Mestne občine Koper in Luke Koper dejal Greulich. Svetovalka koprskega župana Jana Tolja je priložnost izkoristila za konkretne dogovore z Greulichem, ki je v imenu ladjarja Peter Delimann Cruises izrazil močan interes za vključitev Kopra med njihove redne destinacije. Tolja glede tega pravi, „danes se je ponudila nova in izjemna priložnost za Koper kot t. i. „home – port“ destinacijo, ker imajo ladjarji vedno večje težave z logistiko v na primer Benetkah in iščejo manjša ter bolj prijazna pristanišča, kjer bi se vkrcali potniki. Hkrati obstaja med ladjarji izjemen interes za oskrbovanje ladij tako s hrano kot z rezervnimi deli, kar je dodatna poslovna priložnost“.
Potniška ladja Deutschland ladjarja Peter Deilmann Cruise je bila splovljena leta 1998, v dolžino meri 175 metrov in gosti nekaj več kot 500 potnikov ter 260 članov posadke. Zanimivost, ki je za današnje razmere sicer „majhno“ potniško ladjo zapisala med svetovno znane medijske zvezde, je v tem, da na njenem krovu snemajo popularno nadaljevanko »Sanjska ladja« (Das Traumschiff). Poleg tega jo je nemški olimpijski odbor uporabljal za pogostitve v času londonskih olimpijskih iger leta 2012 in s tem je Deutschland postala največja ladja, ki je kdajkoli priplula v londonsko pristanišče. Hkrati pa so na luksuzno lepotico vezani tudi bolj tragični spomini. V letalski nesreči Concorda v Franciji leta 2000, ki je končala zgodovino najhitrejšega potniškega letala, je bilo vseh sto potnikov namenjenih na križarjenje z nemško ladjo Deutschland.
Pred ladjo Deutschland se je danes v koprskem pristanišču privezala tudi nekoliko večja potniška ladja „Braemar“, ladjarja Fred Olsen Cruises, ki je bila prvič splovljena leta 1993 in v dolžino meri 196 metrov. Ime ladje izvira iz gradu na Škotskem. Na svojem krovu sprejema nekaj čez 900 potnikov in 370 članov posadke. Ladja kljub relativni starosti sodi med tiste višjega kakovostnega razreda. Zato ne preseneča zelo prisoten duh klasike, udobja in tudi luksuza. Kapitan ladje Bent Ivar Gangdal je nad Koprom navdušen. „Vaše vreme mi zelo ustreza, kljub temu, da je danes oblačno. V krajih, od koder prihajam, sezona traja od maja do septembra in je zdaj že praktično zima,“ nam je povedal kapitan Bent Ivar Gangdal, ki sicer prihaja iz Norveške, vendar Koper že dobro pozna. Čeprav je Braemar prvič priplula v Koper, je njen kapitan poveljeval že več drugim potniškim ladjam, ki so Koper v preteklosti že obiskale. „Imate veliko prednosti, potniki so na splošno izjemno zadovoljni. Mesto je zelo blizu pristanišču, vreme je dobro in podaljšuje sezono, nasploh je pristanišče urejeno in ni občutka nasičenosti, ki je prisotno v večini drugih pristanišč. Slišal sem, da načrtujete gradnjo novega potniškega terminala, kar bo bistveno povečalo vaše konkurenčne prednosti in po mojem mnenju tudi interes ladjarjev, ki imajo v Benetkah veliko težji logistični zalogaj“.
Obe ladji sta v Koper prišle iz Benetk v dopoldanskem času. Breamar bo pot nadaljevala v Ancono, Deutschland pa v Zadar. Kot zanimivost še podatek, da bi vas tako križarjenje na eni ali drugi ladji stalo med dvema in pet tisoč evri.