DomovArhivMladost in inovativnost z roko v roki

Mladost in inovativnost z roko v roki

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Ti so pod mentorstvom Aleksandra Pohlena uspeli združiti na videz nezdružljiva električni in reakcijski pogon. V sklopu projektnega dela so za njegovo izdelavo od novembra dalje porabili več kot 2000 delovnih ur, danes pa so ga naposled predstavili javnosti.

»Osnovo za naš prototip predstavlja znameniti Piaggov ape car. Vozilo je težko 400 kilogramov in v dolžino meri 4,3 metre, vgrajenih ima kar 180 metrov železnih profilov, zanj pa smo porabili kar 2 polna koluta varilne žice ter dva inovativna elektromotorja GEM motors v zadnjih kolesih vozila. Prioriteta pri sestavljanju raznorodnih komponent je bila predvsem zanesljivost delovanja in varnost, nato pa še medsebojna usklajenost,« poudarja Aleksander Pohlen, mentor projekta, ki dodaja, da so želeli izstopati in narediti izdelek, izključno z znanjem in veščinami s strojniško-tehničnega področja. »Združili smo vsebine različnih tehničnih vej in disciplin, od hidromehanike in hidrostatike, klasične mehanike in statike in ustvarili izdelek, ki je vsekakor presenetljiv.«

Da je bila za izdelavo vozila potrebna dobra organizacija in delitev dela na posamezne skupine, sta potrdila tudi dijaka Srednje tehniške šole Koper Jan Strle in Patrik Rijavec, ki je poudaril, da so morali biti pri izdelavi tudi precej iznajdljivi kar zadeva samo konstrukcijo vozila.  

A iznajdljivost ni bila dovolj, da bi lahko svoje napredne zamisli realizirali, so se morali povezati tudi z gospodarstvom, konkretno s podjetjem GEM motors, ki razvija in proizvaja inovativne elektromotorje – produkt, ki je, kot je povedal direktor podjetja Simon Mandelj, »uporaben tudi na cesti«. »V projektu smo sodelovali z dvema inovativnima GEM motors elektromotorjema s trajnimi magneti, ki sta vgrajena v kolo in delujeta na podlagi patentirane modularne tehnologije,« je povedal in pojasnil, da so se za sodelovanje odločili tudi zato, ker se kot resno razvojno podjetje soočajo s pomanjkanjem dobrega in inovativnega kadra ter želijo s tem projektom v mladih vzpodbuditi zanimanje za tehniko, razvoj in inovativnost. Predvsem pa zato, ker »zamisel ni ostala zgolj na ideji, temveč so jo realizirali«.

Podobno razmišljajo tudi v Hidrii, kjer je Franci Volarič poudaril, da je tudi sicer sodelovanje s Srednjo tehniško šolo Koper vzorno, da pa so se za podporo projektu odločili, ker je bila zamisel »toliko izven okvirjev, da smo preprosto želeli biti zraven«.

Na pomen sodelovanja med izobraževalnimi ustanovami in gospodarstvom pa je opozoril ravnatelj Srednje tehniške šole Koper Iztok Drožina: »Tovrstni projekti so jasen znak, da mladih kadrov, ki zmorejo svojo drznost materializirati v nekem povsem neobremenjenem duhu in s svežimi pristopi, ne manjka. Potrebno je ovreči določena konformistična stališča ter prisluhniti generacijam, ki prihajajo s svežimi idejami in pogledi ter, kar ni nezanemarljivo, določeno neobremenjenostjo. Projekti izpod rok generacij, ki prihajajo, so drugačni in sveži. Za predstavnike gospodarstva pa je to seveda vsekakor dobra naložba.« Kot je še poudaril, ne gre za prvi tovrsten projekt, pod katerega so se podpisali dijaki srednje tehniške šole, »gre pa zagotovo največji projekt zadnjih let«.

DSC_0025

Da je eRocket že sedaj presegel vsa pričakovanja, priča tudi dejstvo, da ga bodo oktobra predstavili na največjem mednarodnem sejmu električnih in hibridnih vozil v Evropi, v nemškem Münchnu.

                                                       

Projektna ekipa je v kamero ujela, kako lahko zamisel postane realnost, v pičlih nekaj mesecih:

Povezani (“Conected), je naslov drugega predstavitvenega videa: