DomovArhiv»Možgane lahko kupiš, bistvo je srce«

»Možgane lahko kupiš, bistvo je srce«

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Beseda je tekla o možnosti zaposlovanja v turizmu, najpomembnejši dejavnosti regije, govorci pa so vsak s svojega področja skušali odgovoriti na izziv: »Kdaj bo naša obala postala podobna Azurni obali in kaj moramo pri tem storiti.«
Na okrogli mizi so sodelovali Zoran Savin, direktor Moje delo, d.o.o, Nevenka Bandelj, direktorica območne enote Zavoda za zaposlovanje, podžupana Kopra in Izole Peter Bolčič in Gregor Perič, predstojnik katedre za management in podjetništvo v turizmu dr. Janez Mekinc, Aleksander Pinter iz Hotelov Piran, Andreja Frelih, direktorica hotela Tartini, Tina Marc iz Axcenta in Matjaž Kanduč, direktor Tomos dvokolesa.
V obalno-kraški regiji se število brezposelnih počasi, a vztrajno zmanjšuje. Predvsem v poletnih mesecih opažajo kronično pomanjkanje kadrov v gostinstvu, predvsem kuharjev in natakarjev. Žal gre za izrazito sezonsko delo, za katerega ne bodo mogli nikoli zagotoviti stalne zaposlitve, medtem ko z začasnimi zaposlitvami trpi kakovost. Kot je poudarila Andreja Frelih, pogreša predvsem na nacionalni ravni razumevanje, kakšen tip zaposlitve nudi to področje in fleksibilnost, kakršno poznajo, na primer, v Avstriji. Zaposlene v turizmu v »mrtvih sezonah« za nekaj mesecev namreč prevzame zavod za zaposlovanje, v sezoni pa so spet zaposleni pri »starih« delodajalcih. Tako se vzpostavlja tudi pripadnost, kajti, kot je rekel dr. Mekinc: »Ni težava kupiti možganov, bistvo je dobiti srce.«
Podatki s Turistice kažejo, da začne 39 odstotkov diplomantov službo iskati še pred koncem študija in da v prvih treh mesecih po koncu študija službo najde več kot 50 odstotkov diplomantov. Ob tem pa se postavlja vprašanje kompetenc. Delodajalci namreč kompetenc, ki jih študenti pridobijo med študijem, ne poznajo in povprašujejo po tako imenovanih širših kompetencah, čemur so se prilagodili tudi na Turistici. Vsekakor pa je zanimivo, da so študenti turizma zaposljivi ne glede na oceno med študijem, kajti gre za zelo razvejano področje, ki prinese več kot farmacija, nafta in orožje.
In kaj lahko ob tem stori lokalna skupnost? Kot je rekel Peter Bolčič, nudi podjetniško podporo, ustrezne prostorske akte, predvsem pa vizijo in strategijo spodbujanja razvoja različnih področij ter zlasti turizma, kot dokazujejo v Kopru v zadnjih letih.