Ko je pred leti tedanja ministrica za gospodarstvo Darja Radič izjavila, da so potniške ladje v Kopru dvorezni meč, so se mnogi prijeli za glavo in čudili nad njenimi besedami. A žal ni bila edina, ki je delovala proti potniškemu turizmu, v okviru katerega naše mesto in nenazadnje našo državo letno obišče več kot 70 tisoč obiskovalcev.
Zakaj so različne uprave Luke Koper leta in leta zavirale razvoj tega za mesto tako pomembnega projekta, še danes ni jasno. Dejstvo pa je, da si je nova uprava zastavila nadoknaditi zamujeno tako na tem kot tudi na vseh drugih področjih, kjer je Luka Koper dolga leta spala.
Pisali smo že o čudnem ozadju, zaradi katerega nadzorni svet družbe zavira letni načrt investicij, češ da jih je preveč v primerjavi s preteklimi leti.
KAKŠNI SO RESNIČNI NAMENI DRŽAVNIH NADZORNIKOV LUKE KOPER?
Toda prav skromne investicije so bile razlog za kritike s strani poslovnih partnerjev in za zaostajanje za lokalno konkurenco v severnem Jadranu. In tudi zato je ključna naloga nove uprave nadoknaditi zamujeno.
Razvoj koprskega turizma je sicer pomembno povezan z dogajanjem v naših sosednjih občinah, kjer se stvari premikajo precej počasneje. Toda med osnovnimi stebri koprskega turizma je zagotovo prav potniški turizem, ki ga je v naš kraj pripeljalo sedanje občinsko vodstvo, kljub smešenju takratne opozicije, o čemer smo pisali tukaj.
SMO PRIPRAVLJENI?
Ko bo Luka Koper nadoknadila zamujeno ter pospešila pripravo investicije v moderen potniški terminal, bo lahko Koper postal tudi domače pristanišče za mnoga velika svetovna podjetja, ki uvrščajo Koper med svoje prednostne cilje. Domače pristanišče bo seveda kraju prineslo dodaten denar, tako od prenočitev kot oskrbovanja potniških ladij, ob tem pa še nešteto drugih pozitivnih učinkov.
In prav to bo prelomna točka, ki bo omogočila nov preskok. V letu 2014 bo tako v Koper priplulo kar 52 potniških ladij, višjega cenovnega razreda, prvi prihod bomo zabeležili že 9. aprila. Takrat se bo ob potniški terminal privezala Costa Classica, ladjarja Costa Crociere, ki bo k nam priplula prvič, prvič pa bo v naše vode zaplula tudi Costa Diadema, ki bo s prihodom 4. novembra sklenila tudi letošnjo izredno uspešno sezono potniških ladij. Podobno kot minulo leto bo tudi letošnjo sezono z največ obiski zaznamovala Thomson Majesty, največ prihodov pa bomo kot vsako leto zabeležili v juniju, septembru in oktobru.
Potem takem se nam obeta izredno uspešna sezona potniških velikank, ki nas bodo navduševale tako s svojo veličino kot tudi s preštevilnimi potniki, ki so nad našo atraktivno in pestro ponudbo, predvsem pa prijaznimi ljudmi več kot navdušeni. Kako uspešni pa bodo pogovori z največjimi ladjarji in kaj se nam na področju potniškega turizma obeta v letu 2015 pa bo znano že na prihajajočem sejmu Miami Seatrade, ki bo marca letos svoja vrata odprl že 30-ič. Na njem se bodo tako kot vsako leto doslej predstavili Mestna občina Koper, Luka Koper, Atlas Express in agencija Spirit.
Zaradi vsega navedenega je nujno, da uprava Gašpar Gašparja Mišiča dejansko nadoknadi zamujeno in v letošnjem letu pripravi projekte za celovito investicijo v ureditev potniškega terminala.