DomovArhivObalne občine za cenejšo in hitrejšo prometno povezavo do meje s Hrvaško

Obalne občine za cenejšo in hitrejšo prometno povezavo do meje s Hrvaško

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Ta predvideva preusmeritev prometa skozi predor Markovec do krožišča Izola, nadalje pa do predlaganega priključka Bandel, kjer se navezava ponovno priključi na hitro cesto Šmarje-Dragonja.

Župani obalnih občin, župan Mestne občine Koper Boris Popovič, župan Občine Izola mag. Igor Kolenc in župan Občine Piran Peter Bossman, so ministra dr. Petra Gašperšiča vnovič spomnili, da se obalne občine že vrsto let soočajo s prometnimi težavami, ki jih povzroča neustrezna navezava hitre ceste na mejna prehoda s Hrvaško.

Promet trenutno poteka praktično skozi obalna naselja in tako povzroča prometne zastoje tudi na lokalnih povezovalnih cestah, po katerih se vsakodnevno vozijo občanke in občani ter drugi uporabniki cest,

so zapisali in poudarili, da je treba, glede na to, da se prometne razmere iz leta v leto, predvsem v času turistične sezone bistveno poslabšajo, nujno poiskati primernejše prometne rešitve. Ob tem so v pisni pobudi izpostavili tudi to, da odprtje predora Markovec ni prispevalo k zmanjšanju prometnih zamaškov, ne na cesti Šmarje – Dragonja, kot tudi ne na relaciji Izola – Lucija – Sečovlje.

Spomnimo, da so obalne občine z ministrstvom konec maja sklenile dogovor, v katerem piše, da bo gradnja hitre ceste Koper – Dragonja prioritetna, vendar so te obljube do sedaj ostale praktično le pri besedah. Župani so zato ministrstvu predlagali, da v čim krajšem času preuči predlog nove prometne rešitve, ki sta ga ministru že v mesecu juliju predstavila dr. Livio Jakomin in mag. Igor Zajec. Ta predvideva namreč najkrajšo in najcenejšo prometno rešitev.

“Ta rešitev je po našem mnenju najboljša med vsemi do danes predlaganimi, ker celovito rešuje celotno traso med Koprom in južno mejo s Hrvaško, je predvidenih ocenah kar 800 milijonov evrov cenejša od načrtovanih krakov med Škocjanom in Dragonjo ter Izolo in Lucijo, njena izvedba je lahko bistveno hitrejša (leta 2020 namesto 2025), ima zanemarljiv vpliv na okolje, zlasti na kmetijska zemljišča in povsem preusmeri tranzitni promet iz obmorskih turističnih krajev, ki jih bodo lahko tri občine na novo valorizirale in jim dale primernejše vsebine,”

so še zapisali.

Dejstvo je, da trenutne prometne razmere negativno vplivajo na kvaliteto življenja tukajšnjih ljudi. Tudi to poletje smo bili na Obali prav vsak vikend priča gnečam na cesti in dolgim pločevinastim kolonam. Občine so o tem prav tako seznanile ministrstvo in mu v dokaz priložile tudi slikovno gradivo.

 

Pobudo treh obalnih občin si lahko v celoti preberete spodaj: