»O prometni ureditvi območja v Semedeli in Markovcu bodo odločali krajani,« je bil na današnjem srečanju s predsedniki krajevnih skupnosti Žusterna, Za gradom, Semedela in Olmo-Prisoje ter predstavniki krajanov Ceste na Markovec na temo prometne varnosti oziroma parkirne problematike na tem delu urbanega dela mesta, jasen župan Boris Popovič. Vsi so se strinjali, da bo občina skupaj z zunanjimi strokovnjaki proučila različne predloge prometne ureditve in izdelala simulacije le-teh, nato pa predlog dala v razpravo krajanom.
Po eni strani želijo krajani Ceste na Markovec, še posebej tisti, ki živijo na območju hišnih številk od 2 do 10, uvedbo enosmernega prometa, ki bi po njihovem mnenju povečal prometno varnost in omogočil ureditev večjega števila parkirnih mest zanje, po drugi strani pa bi tovrstna ureditev odprla problem preobremenitve nekaterih drugih cest in ulic, še posebej Vena Pilona, kjer sta šola in vrtec. Župan Boris Popovič enosmerno ureditev prometa podpira, vendar pravi, da je potrebno upoštevati tudi želje in potrebe drugih prebivalcev oziroma poiskati skupno rešitev. Obljubil je, da bo občina podprla krajane in naložbo v celoti financirala, ob tem pa poudaril, da bi lahko določene prometne rešitve, denimo postavitev hitrostnih ovir, izpeljali v kratkem. Omenil pa je tudi ureditev krožišča na sedanjem križišču Ceste na Markovec s Kvedrovo ulico, ki je že v načrtih občine.
Je pa župan presenetil tudi z napovedjo, da se Mestna občina Koper odpoveduje obalni cesti med Koprom in Izolo, ki sta jo občini Izola in Koper od države dobili v upravljanje po odprtju predora Markovec. Razlog za to je, po županovih besedah, v neposluhu in nerazumevanju ministrstva in države, ki z izjemo krožišča v Jagodju nista izpolnila niti ene obljube, zapisane v dogovoru med tremi obalnimi občinami in ministrstvom za infrastrukturo. Sodu je, tako župan, izbil dno sestanek župana in predstavnikov Luke Koper z ministrom Petrom Gašperšičem, kjer je bil slednji jasen: »tako lokalnih kot tudi regionalnih vinjet ne bo, ker se ne splačajo«. Prav tako je konec tudi sanj o drugem tiru, saj minister vztraja pri gradnji zalednih terminalov v Sežani in Divači. Nič ne bo niti z železniško povezavo Koper – Trst, ki ni zanimiva niti za primorske poslance. »Iz nas so naredili še večjo periferijo kot smo bili, in čeprav naj bi leta 2004 šli v Evropo, nismo v Evropi, ampak lahko pridemo le do Trsta. Mi smo Kremenčkovi, naša logistika je ostala taka kot je bila, preden uradnim vstopom v Evropo,« je vse skupaj začinil koprski župan Boris Popovič.
Spodaj objavljamo izjave župana Borisa Popoviča, predsednikov KS Za gradom, Semedela in Žusterna, Zlatka Gombarja, Marka Štrkalja in Igorja Čurina ter predstavnice prebivalcev Ceste na Markovec Darje Gostinčar: