DomovArhivPredstavitev lokalne vinjete in nove istrske trase hitre ceste

Predstavitev lokalne vinjete in nove istrske trase hitre ceste

Arhiv Preglej vse novice
Deli vsebino

Na današnji konferenci za medije sta župana Mestne občine Koper Boris Popovič in Občine Izola Igor Kolenc predstavila pobudo o uvedbi lokalne vinjete, ki bi rešila vrsto nevšečnosti, ki jih ima lokalno, maloobmejno in tranzitno prebivalstvo, zaradi predrage letne ali tedenske vinjete. Strokovnjaka s področja logistike in gradnje dr. Livij Jakomin in mag. Igor Zajec pa sta predstavila novo prometno rešitev avtocestne povezave do meje s Hrvaško. Različica od Izole pod Baredi do Bandlja in naprej do mejnega prehoda Dragonja (skupaj 9,7 kilometra) bi stala približno 235 milijonov evrov, kar je skoraj 800 milijonov evrov manj kot pa sta ocenjena načrtovana kraka med Škocjanom in Dragonjo (14,6 kilometra) ter med Izolo in Lucijo (4,3 kilometra), da hitrejše izvedbe (leta 2020 namesto 2025), manjši vpliv na okolje, predvsem na kmetijska zemljišča, turizem in lokalni promet niti ne omenjamo.

Danes so predstavili tudi zamisel o enosmernem prometu na cesti med Koprom in Izolo, natančneje med križiščem s Krožno cesto na koprskem delu in izolsko Rudo. En pas cestišča bi namenili kolesarjem, rolkarjem in drugim, na drugem pasu, ki bi ga ločevala zaščitna ograja v celotni dolžini, pa bi uvedli izmenični enosmerni promet. Od polnoči do poldneva bi promet potekal v smeri Kopra – prometni tokovi namreč nakazujejo, da v tem času večina prometa poteka v tej smeri – od poldneva do polnoči pa v smeri proti Izoli. Kot so povedali, je na obalni cesti z odprtjem predora Markovec promet precej upadel (za kar 70 odstotkov), prav tako pa beležijo bistveno manjši promet (za 25 odstotkov oziroma za 2300 avtomobilov na dan) na cesti med Markovcem in izolsko bolnišnico. Za izvedbo enosmernega prometa bi potrebovali približno 400 tisoč evrov, če pa bi država prisluhnila zamisli o uvedbi lokalnih vinjet, bi ta denar lahko tudi prihranili in obalno cesto povsem namenili domačinom oziroma razvoju turizma.

Župan Boris Popovič je povedal, da računa na »razsodnost predsednika vlade,« saj gre v primeru lokalnih vinjet, ki jih kot regionalne poznajo tudi na Madžarskem, za pameten predlog, ki ga po njegovih besedah podpira več poslanskih skupin v Državnem zboru, v predlogu pa nič slabega ne vidijo niti v Darsu, saj bi ne nazadnje na njihov račun priteklo več denarja. Lokalne vinjete po 18 evrov na leto bi ne veljale le med Škofijami in Izolo oziroma med Bivijem in Kozino, ampak tudi na ljubljanski in mariborski obvoznici, med Karavankami in Jesenicami oziroma Bledom, med Mariborom in Šentiljem, od meje proti Zagrebu in Čatežem, na Goriškem,… Župan je prepričan, da bi z uvedbo lokalnih vinjet prodaja običajnih vinjet ne upadla, bi pa tako razbremenili lokalne ceste, domačinom omogočili večjo mobilnost, poleg tega pa bi k nam prihajalo več tistih, ki se jim zdi običajna vinjeta predraga, tako prebivalci hrvaške Istre ter Trsta in Furlanije-Julijske Krajine ter turisti, ki bi se v obalnih občinah lahko zadržali več časa.