Se spomnete koliko smešenja je bilo, ko je šel župan Boris Popovič prvič na službeni obisk v Miami? Celo Zaresova ministrica za turizem Darja Radič je govorila, kako so potniške ladje škodljive za slovenski turizem. Drugi pa so se ukvarjali predvsem z vprašanjem, koliko je župan plačal za frizerja.
Danes, ko v Koper s potniškimi ladjami prihaja po 70.000 bogatih obiskovalcev letno, se kritiki ne smejijo več. Smeji se predvsem mestnim trgovcem in gostnicem, saj so prav ti gostje bistvena dodana vrednost celoletnega prometa, ki ga imajo.
Koprski turizem žal nima tako izjemne hotelske infrastrukture, kot jo ima recimo Portorož. Zato model turizma, ki ga strateško razvija Mestna občina Koper, trenutno temelji na obiskovalcih in dogodkih, ki v mesto privabijo množice. Med dogodki je seveda še vedno na prvem mestu Sladka Istra, ki je letos v Koper privabila rekordnih 60.000 obiskovalcev v enem samem vikendu.
Tri ključni elementi, ki jih obiskovalci našega mesta izpostavljajo kot magnet, so predvsem izjemna urejenost in čistost mesta, zanimiva ponudba kulture in zgodovine ter predvsem doživetja. Prav slednje je danes ključen element turizma in tudi drugi kraji se trudijo obiskovalcem ponuditi zanimiva doživetja, ki jih bodo dolgo pomnili in o katerih bodo še leta govorili prijateljem.
Potem ko je občina poskrbela za velik obisk mesta v poletnih mesecih, smo se soočili z novim izzivom. Kako podaljšati turistično sezono? Kako tudi v zimskih mesecih oživiti mesto in vanj privabiti množice, ki bodo uživale v doživetjih in ki bodo polnile blagajne mestnih lokalov in trgovin? To je bila glavna strateška prioriteta občine za letošnjo zimo.
Trenutno poteka razpis za ponudnike pečenega kostanja in kuhanega vina, ki bodo v mestu pričarali zimsko atmosfero in vam ponujali svoje dobrote ter momente sproščenega doživljanja Kopra. Tudi pozimi se bo v mestu odvijala vrsta dogodkov, ki vas bodo mogoče pritegnili, da tudi v prihodnjih mesecih svoj prosti čas preživljate v mestu ter srečujete prijatelje in znance, s katerimi si boste lahko privoščili prijetne trenutke. Poleg tega moramo posebej pohvaliti naš muzej, ki zadnja leta svojo bogato dediščino predstavlja na javnosti zanimiv način z modernimi marketinškimi pristopi, ki so tudi ta segment kulturnega turizma postavili na višjo raven. Skratka, vrsta razlogov za obisk mesta.
Med vsemi razlogi in doživetji za zimsko oživljanje ulici podobnih mest v Evropi se zadnja leta na prvo mesto postavlja okrasitev z zanimivimi lučkami, ki v večja evropska mesta privabijo množice obiskovalcev. Koliko od vas je zaradi tega razloga zadnja leta obiskala Ljubljano, Trst ali celo Zagreb? Tudi številna manjša italijanska mesta so se priključila na ta vlak in z zanimivo zimsko razsvetljavo omogočajo mestnim gostincem in trgovcem, da tudi v zimskih mesecih dobro poslujejo.
Tako je recimo italijanski Salerno že v prvem letu, ko je investiral v lučke, samo na račun dodatne parkirnine novih obiskovalcev zaslužil kar 1,2 milijona evrov.
Da, lučke so napolnile tako občinski proračun kot tudi blagajne zasebnikov, ki držijo mesto pri življenju. Zato je to poleg vseh dogodkov in ulične ponudbe bistven element podaljšanja turistične sezone v zimske mesece.
V prihodnjih tednih bo zagotovo še veliko pogovorov o letošnji okrasitvi mesta in takrat bo tudi priložnost za bolj poglobljeno analizo in argumente za to investicjo. Za sedaj pa naj končam z vabilom, da letos v Koper prihajate tudi v zimskih mesecih. Imeli boste vrsto razlogov za to in številne priložnosti za uživanje.
Sebastjan Jeretič