Delavnica Piran-Pirano 4 Istria 2025: participacija in sodelovanje skupnosti

Kultura Preglej vse novice
Deli vsebino

Kandidatura za naziv Evropska prestolnica kulture 2025 je vse štiri občine slovenske Istre združila v skupen kulturni projekt evropske razsežnosti. Tako je danes v Pretorski palači potekala delavnica za strokovne službe, umetniški svet in delovno ekipo sodelavcev za pripravo kandidature knjige za Evropsko prestolnico kulture. V imenu Mestne občine Koper je zbrane pozdravila podžupanja Jasna Softić, ki verjame, da bo celoten projekt prerasel v nekaj izredno pomembnega za celotno slovensko Istro.

Župani štirih občin slovenske Istre so 5. julija podpisali pismo o nameri o kandidaturi za naziv Evropska prestolnica kulture leta 2025. Občine so se prijavile pod skupnim imenom Piran-Pirano 4 Istria 2025 z namenom prizadevanja za skupno delovanje na kulturnem področju.

Kulturno izobraževalno društvo PiNA sodeluje pri pripravi kandidaturne knjige za Evropsko prestolnico kulture, zato so danes izvedli delavnico na temo Piran-Pirano 4 Istria 2025: participacija in sodelovanje skupnosti, ki je ena izmed dejavnosti pri pripravi kandidaturne knjige. Delavnico je v prostorih Pretorske palače vodil strokovnjak za razvoj evropskih programov András Farkas, ki že leta deluje na področju participativnega načrtovanja proračuna in družbenih inovacij s pomočjo participacije, podjetništva in kulture. Koordiniral je tudi kandidaturo Cluj-Napoca za naziv Evropske prestolnice mladih za leto 2015.

Kot je izpostavil Farkas, je namen projekta Evropska prestolnica kulture dolgoročno misliti, si predstavljati mesto v prihodnosti in si odgovoriti na vprašanje, kakšno mesto bi želeli zapustiti prihodnjim generacijam. Ob tem je predstavil pet pomembnih korakov, ki vodijo k učinkoviti participaciji ljudi, in sicer obveščanje, posvetovanje, vključevanje, sodelovanje in opolnomočenje.

Participacija se odvija predvsem zunaj, ko se moramo prilagajati situaciji in ustvarjati zaupanje. »Participacija vodi k zaupanju. Verjamem, da participacija večinoma temelji na lastništvu, in ko dobimo ta občutek lastništva, potem lahko rečemo, da je zaupanje ustvarjeno,« je dodal Farkas, ki je prepričan, da morajo ljudje začutiti, da so del procesa odločanja.