Primorski poletni festival, že 24. po vrsti, se je včeraj sklenil s predstavo Trio v režiji nedavno preminulega Gašperja Tiča. Festival so letos postavili na kar sedem različnih lokacij, med katerimi je tudi Koper. Za vas smo izbrali vrhunce Primorskega poletnega festivala, ki je obiskovalcem ponudil zanimivo doživetje.
Festival, ki ga je 17. junija v dvorani sv. Frančiška Asiškega, otvorila ognjevita interpretacija tanga Marka Hatlaka & FUNtanga, je v 11 programskih dneh postregel s številnimi raznovrstnimi dogodki, ki so navduševali obiskovalce na kar sedmih različnih lokacijah v treh državah: v Kopru, Izoli, Piranu, Ankaranu, Novi Gorici, Miljah in Pulju.
Parodija današnjega sveta in zgodba o moči ženske zapeljevali na Primorskem poletnem festivalu
Pravo poslastico je za obiskovalce Kopra in vse ljubitelje gledališča zagotovo omogočil muzikal Črni, ki je na odrske deske Martinčevega trga postavil lik Karađorđa oz. Črnega Đorđa, karizmatične persone, ki se je hitro povzpel na čelo srbskega naroda in vodil prvo srbsko vstajo. Parodija, ki jo je moč zaznati v predstavi, je poskrbela za marsikateri nasmeh v vrstah številnega občinstva. Na odru sta se tako prepletli zgodovina in sedanjost, vse skupaj pa so igralci zavili v “strgani celofan”, ki odraža svet, parodija moči in plehkih misli pa sta dala misliti še tako zahtevnemu gledalcu.
Ne gre pozabiti na predstavo Piaf marche, ki so jo imeli obiskovalci Poletnega festivala možnost gledati v Gledališču Koper. Predstava govori o pariški šansonjerki, katere življenjsko zgodbo so na oder spravili gledališčniki iz Novosadskega gledališča in Gledališča Kosztolányi Dezső iz Subotice, obenem pa opozorili na moč ženske, ki strastno ljubi in živi pogumno življenje.
Tudi dež ni odnesel odličnega vzdušja
Nedvomno je navdušila tudi rock opera Jesus Christ Superstar v produkciji Mestnega gledališča iz Brna. Predstavo, ki je doživela več kot 220 ponovitev, je v portoroškem Avditoriju zaznamoval tudi hud naliv, ki je celo prekinil izvedbo predstave za približno pol ure, a kljub temu ni uspel pokvariti navdušenja med prisotnimi, ki so uživali v mojstrovini izpod peres Andrewa Lloyda Webbra in Tima Ricea. Slednjo je v »češko različico« pregnetla roka režiserja Stanislava Moše.
Enega od vrhuncev gledaliških poletnih noči pa je dosegla tudi koprodukcija štirih gledališč – Gledališča Koper, SNG Nova Gorica, Istrskega narodnega gledališča iz Pulja in Slovenskega stalnega gledališča iz Trsta. Barufe Carla Goldonija v adaptaciji Predraga Lucića in režiji Vita Tauferja je z aktualno problematiko oprijemljiva predvsem preko ribiških zdrah na istrskih tleh v času Avstro-Ogrske, ki metaforično lahko predstavlja tudi Evropsko unijo in dnevnopolitično stanje v multikulturnem evropskem prostoru.
Tudi Jami District, gledališka predstava in ‘dokumentarni’ film (Bitef teatar, Beograd, Centar za kulturo Tivat, Festival MASZK, Szeged, Think tank studio, Novi Sad), tako kot Barufe, problematizira vprašanje narodov in nacionalnih držav v visokotehnološkem svetu 21. stoletja. Na festivalu je bila predstava prav tako odlično sprejeta in je požela pohvale občinstva.
Za piko na i poskrbela predstava Trio, ki jo je napisal pokojni Gašper Tič
Včeraj je piko na i festivalu dodala še uprizoritev Tria Gašperja Tiča, ki je potekala v luči nedavno preminulega režiserja. V Ankaranu so tako sklenili Primorski poletni festival, ki je nepogrešljiv delček primorskega kulturnega mozaika.
“Primorski poletni festival poteka nepretrgoma od leta 1994. V tem času je bilo izvedenih več kot 600 predstav oz. drugih projektov. Skrbno organizirani projekt vsakoletno prispeva k boljši kulturni ponudbi omenjenega področja, bližino dveh meja pa spretno izrablja za dobre odnose s sosednjimi pokrajinami in državami. Njegova ambicija ostaja biti ustanova, ki v poletnem času skrbi za visokokakovostno ponudbo prireditev ob slovenskem morju ter posega v mednarodni prostor,” so zapisali na spletni strani Gledališča Koper.