Vodebova Lepotica in psihoanalitična zver znova v Kopru

Kultura Preglej vse novice
Deli vsebino

Insajderski poznavalci vedo povedati, da sta se znani slovenski frojdovec (psihoanalitik) Roman Vodeb in medvoška amaterska igralka Monika Jekler (KUD Fofite) pred skoraj tremi leti enkrat sestala »na pijači« – drugič pa sta se že sešla kar na gledališkem odru, kjer je potekala generalka za predstavo Lepotica in psihoanalitična zver, v kateri nastopata.

Poprej sta si seveda izmenjala nekaj elektronskih sporočil, v katerih je Roman Vodeb svoji mladi in prsati amaterski soigralki nakazal okvirno zamisel in ohlapen scenarij oz. scenosled … In nastala je satirična Duo(Tragi)Komedija »Lepotica in psihoanalitična zver«.

Ravno Monika Jekler je bila tista, ki je Vodebu predlagala nekakšno »odrsko psihoterapijo«. Tone Lamovšek (Vodebov menedžer) je Vodebu za »sogovornico« v nekakšnem »talk showu« najprej predlagal starleto Urško Hočevar Čepin, ki jo je tudi že povabil na uvodni pogovor (kandidatki sta bili tudi La Toya in Danica Lovenjak).

Monika Jekler. Foto: youtube.com

Vodeb si je sprva zamislil, da bi razvpito starleto v »talk showu« psihično in socialno »rehabilitiral«, potem pa je v javnost prišla njena na skrivaj posneta »porno masaža«, ki je je bil deležen nek prekmurski veljak. Starleta Urška si po tem ni več upala na oder – spregovoriti bi namreč morala ravno o tej aferi.

Nato je Tone Lamovšek – na pobudo medvoškega kulturnika Gregorja Rozmana –  Vodebu kot kandidatko oz. »sogovornico« predstavil amatersko igralko Moniko Jekler, ki je v hipu postala »Monica Bikinsky«.

Prav z njo je Vodeb na gledaliških odrih skorajda zaslovel kot (gledališki) igralec; tudi nadobudna Monika navdušuje. Tako z izgledom – njeno oprsje je res bujno – kot tudi z izvrstno igro. Na odru se je tako oblikoval spontan satirični »uvodni psihoterapevtski razgovor« DuoTragiKomedije Lepotica in psihoanalitična zver.

Veliko oprsje in talent

Monika Jekler je kot amaterska igralka (za)blestela že v predstavi Anže in Micka. (Trenutno Jeklerjeva igra Doris v svetovnem gledališkem hitu Ob letu osorej). Za menedžerja Lamovška je Monika »blestela« bolj zaradi svojega (naravnega!) oprsja, ki je zasenčilo celo »silikone« Urške Hočevar Čepin in La Toye.

Monika ni pristala v duetu/tandemu z Vodebom kot izvrstna igralka, pač pa kot igralka z »izvrstnim« videzom, bolje rečeno oprsjem, po domače rečeno z velikimi joški. In Vodeb je »želel« točno to – vendar ne kot moški, ampak kot poznavalec človeške (moške in ženske) duševnosti (in seksualnosti) … Vodeb je vedel, da bodo gledalci, torej moški, »padali na velike joške«, ženske pa se bodo z Monico Bikinsky malce identificirale in se skozi njen lik veliko naučile o seksualnosti, flirtu in o moški ter tudi ženski (nezavedni) želji. In vse Vodebove napovedi so se v teh (skoraj) treh letih in osemdesetih predstavah tudi uresničile.

Monika ni pristala v duetu/tandemu z Vodebom kot izvrstna igralka, pač pa kot igralka z »izvrstnim« videzom ali bolje rečeno oprsjem. Foto: facebook Romana Vodeba

Presenečenja, ki se vrstijo

Glede na to, da so Vodebu (leve) feministke prepovedale klasično predavati – tudi v medijih se Vodeb v zadnjih letih bolj malo pojavlja – je satirični scenarij precej seksualiziral, seveda v verbalnem smislu. Sedaj Vodeb svoje (hetero-pan-)seksualne (psihoanalitične, Freudov(sk)e) teorije predstavlja tako, da »odigra« sebe kot psihoterapevta na gledališkem odru. Da bi to svoje »moralno poslanstvo«, kot ga sam imenuje, opravil, na odru potrebuje zgolj žensko »dobrega« (torej seksualnega) videza, ki ga nagovarja in vodi, v pogovoru pa služi kot kompas. Sam pa v svojih t. r. monologih zgolj »drdra« svoje nadležne in satirične antifeministične, da ne rečemo šovinistično-mačistične, vendar zelo konsistentne teorije.

Kot zanimivost tega gledališkega hita velja izpostaviti, da je Vodeb s scenarijem – predvsem z govorom/tekstom Monice Bikinsky (svojega je »stresel iz rokava« kar na generalki) – šokiral soigralko, menedžerja in gledališčnike KUD-a FOFITE, ki so igro na generalki »strokovno« in »dramaturško« motrili …

Monika in Roman sta se resnično soočila zgolj prvič in edinkrat na generalki – nobenih klasičnih gledaliških vaj ni bilo. Monika je malce vadila svoj tekst oz. iztočnice in kar sama izoblikovala svoj lik »libidinalno raztresene« Monice Bikinsky. Vodeb je predlagal, da naj ostane kar Monika, vendar s c-jem – asociacija na mlado Clintonovo pripravnico Monico Lewinsky.

Po generalki je »strokovnjak za igro in gledališče« ugotovil, da Vodeba ne bo mogoče zamenjati z igralcem, kakršna je bila prvotna Vodebova zamisel. Potem se je zgodila premiera – pred domala polno dvorano. Nadaljnja zgodba (o uspehu) je znana … Monika in Roman oz. »lepotica Monica Bikinsky« in »psihoanalitična zver Sigman Frojdeb« že skoraj tri leta polnita dvorane po vsej Sloveniji. Nekatere dvorane so razprodane, v večjih pa se je zbralo tudi okrog 300 gledalcev.

Lepotica in psihoanalitična zver. Foto: Facebook Roman Vodeb

Na odru se je Romanu Vodebu pridružil tudi sin

Jeseni se je v hrvatinski dvorani trlo čez 250 ljudi. In ravno hrvatinsko in tudi prvo koprsko predstavo je popestril naturaliziran Primorec – nogometaš NK Ankaran Hrvatini, kantavtor, kitarist in Vodebov sin Tim. Na teh dveh primorskih predstavah se pravzaprav ni točno vedelo, kdo je bolj navdušil občinstvo, Frojdebov sin Tim s svojimi  kitarsko-pevskim vložki ali »psihoanalitična zver Frojdeb« s svojimi satiričnimi seksualno-psihoanalitičnimi monologi ali »lepotica Monica Bikinsky« s svojimi »govorečimi joški«. Identičen »trio« se po treh mesecih spet najavlja tudi v Kopru, in sicer v soboto, 18. februarja, v dvorani sv. Frančiška Asiškega.

Pred kratkim – konec lanskega decembra – je Vodeb na gledališki oder »postavil« še eno (že tretjo) gledališko mojstrovino z naslovom Razočarana gospodinja pri seksologu z Lizo Kurtz Potrebuješ (Uršula Soban). Tudi ta DuoTragiKomična predstava je izpadla odlično, celo fantastično. In ne samo to. Ne smemo pozabiti, da Vodeb po slovenskih srednjih šolah in mladinskih centrih – kamor ga pač povabijo oz. kjer mu pustijo nastopati – igra seksologa Sigmana Frojdeba skupaj z »najstnico Nejo« (Nika Manevski).

Nova gledališka paradigma

Paradigmatsko nov Vodebov(ski) gledališki pristop je povsem unikaten in tudi že kar prepoznaven. Vodeb je povsem nehotno in spontano ter nenačrtovano skupaj s svojo prvo soigralko Moniko Jekler (in tudi Uršulo Soban ter Niko Manevski) iznašel oz. izumil novo gledališko paradigmo.

Ve se, da Vodeb (sploh) ni gledališki igralec. Ima pa enormno znanje in ogromno izkušenj z ljudmi – (intimno)svetovalnih in psihoterapevtskih. Vodeb je izjemen poznavalec človeške duševnosti, seksualnosti, psihoanalize – pravi arheolog duše. Ko so ga gledališčniki videli igrati (samega sebe) na generalki, so takoj opustili upanje, da bi njegovo vlogo odigral kakšen pravi (četudi amaterski) gledališki igralec.

Toliko teksta, kolikor ga Vodeb, torej Frojdeb, zdrdra v eni uri in pol, kolikor trajajo njegove satirične gledališke prestave, se ne more naučiti noben gledališki igralec.

Preden se Vodeb pojavi v Kopru z »razočarano gospodinjo Lizo Kurtz Potrebuješ«, bo 18. februarja še enkrat gostoval z Monico Bikinsky (in glasbenim gostom Timom Vodebom) v dvorani sv. Frančiška Asiškega. *