»V Kopru se počutimo varno,« je izrečen stavek, ki se po koprskih ulicah in trgih razlega tako iz ust domačinov, kot tudi turistov. Da pa je varnost lahko zagotovljena le ob ustrezne sodelovanju ključnih deležnikov, so na današnjem posvetu na Mestni občini Koper strnili župan Boris Popovič, predstavniki Slovenske policije, Gasilske brigade Koper in Občinskega inšpektorata.
Naj spomnimo, da je Koper leta 2012 prejel nagrado za najbolj varno mesto v Sloveniji. Za naziv se je potegovalo enajst mestnih občin, kriterija ocenjevanja pa sta bila število kaznivih dejanj v posamezni občini in raziskava, v kateri so ugotavljali, kaj in koliko v mestnih občinah naredijo za varnost svojih občanov, ali imajo zaposlenega strokovnjaka za varnostne zadeve, ali imajo ustanovljene posebne svete za varnost in ali so vanj vključeni mladi ter podobno.
Današnji posvet je bil v prvi vrsti namenjen seznanitvi z organizacijo velikih dogodkov, ki jih v Kopru zagotovo ne manjka. Temu je sledila razprava o splošni varnost in varnostnih tveganjih.
Predstavniki policije so poudarili, da nam varnost ne sme biti samoumevna, pomembno je, da si pristojne službe izmenjujejo informacije in s skupnim sodelovanjem skrbijo za varno mesto.
Dotaknili so se tudi problematike hrupa, ki so ga v koprski občini z ukrepi kot je koordinacija prireditev, uspeli zmanjšati. Mestna občina Koper je na podlagi pobude Državnega izpitnega centra iz Ljubljane vse organizatorje prireditev in dogodkov pozvala, da v času opravljanja splošne in poklicne mature omejijo hrup na prireditvah, dogodkih in drugih aktivnosti v neposredni bližini koprskih srednjih šol. Prav tako je koprska občina mlade, ki se radi zbirajo na t.i. »hauba partyjih« preusmerila na parkirišče ob stadionu Bonifika, saj tam ne motijo stanovalcev, hkrati pa so pod nadzorom tako občinskega redarstva kot tudi policije.
Prvi mož koprske občine Boris Popovič je poudaril pomen današnjega srečanja v luči bližajoče se turistične sezone, ki je za »našo občino zelo pomembna, turistični obisk pa se iz leta v leto povečuje. Prav zato je bilo pomembno, da se s pristojnimi službami sestanemo in dorečemo potek dela v prihodnje.« Ob tem je spomnil na nedavno onesnaženje morja, ko bi po njegovem mnenju pristojne službe morale ukrepati učinkoviteje. Ravno zato je pomembno, da se pristojni organi redno usklajujejo in izmenjujejo informacije. »Pomembna je preventiva. Službe so sedaj usklajene in ljudje se lahko počutijo varni,« je še dodal Popovič.
»Naša občina je na najbolj varnih oziroma najbolj varna občina v naši državi, da pa je naša država najbolj varna država na svetu, pa je že tako ali tako znano,« je še povedal ter se zahvalil policiji za njihovo požrtvovalno delo na področju zagotavljanja varnosti občankam in občanom.
»Namen današnjega srečanja je bil, da Mestni občini Koper, kot občini z izjemno visoko stopnjo turizma, zagotovimo čim večjo stopnjo varnosti, in sicer s skupnim sodelovanjem vseh javnih služb, ki v občini delujejo na področju zagotovitve javnega reda in miru, vključno s policijo. Sodelovanje z občino je sicer odlično, veliko pa je še dela in nalog, ki jih moramo sproti izpolnjevati v luči zagotavljanja visoke stopnje varnosti, kar občanke in občani od nas seveda pričakujejo. Koprska občina ima vsako leto več turistov in drugih obiskovalcev iz vseh koncev sveta, kar lahko predstavlja tudi določena tveganja, ki jih je policija dolžna prepoznati in zagotoviti varnost,« je po srečanju povedal Tomislav Omejec, vodja sektorja splošne policije na Generalni policijski upravi.