DomovNaši krajiLe koga žuli Carpaccio?

Le koga žuli Carpaccio?

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

Medtem ko je javnost z odobravanjem in navdušenjem pozdravila odprtje Carpaccieve hiše v Kopru, je peščica, dobro skrita za imenom anonimne facebook skupine »Koper je tudi moj in tvoj«, vnovič poskrbela, da je še ena v nizu pozitivnih zgodb v Kopru povsem neutemeljeno dobila oznako »umazani posli koprske občine«. 

Da so nasprotniki razvoja v koprski občini ves čas na preži in da v vsaki aktivnosti posameznikov, ki so tako ali drugače povezani z delovanjem Mestne občine Koper, ne samo vidijo, temveč tudi iščejo koruptivne elemente, nečistosti in napake, je že dolga leta jasno kot beli dan.

Še več, to potrjujejo tudi nedavni zapisi na zidu facebook profila skupine »Koper je tudi moj in tvoj«, kjer so si novo manipulacijo, ki temelji na povsem izmišljenih in iz konteksta vzetih podatkih, privoščili kar na račun obnove Carpaccieve hiše v Kopru. Ta je bila v okviru letošnjega velikega projekta Carpaccio 500 povsem prenovljena – dela pa je v celoti in do zadnjega evra financiral lastnik objekta, gradbeno podjetje Grafist, kot so (da, to je skoraj neverjetno) pravilno navajali tudi različni mediji.

Manipulacija
Manipulacija, ki temelji na povsem izmišljenih in iz konteksta vzetih podatkih.

Potvarjanje resnice in gola manipulacija

Prav zato je težko verjeti, da so namigovanja o vložkih občine v obnovo, ki seveda nimajo nikakršne zakonske podlage, kot tudi porogljiva vprašanja v smislu: »In zdaj občina in Pokrajinski muzej z javnimi sredstvi bogatita zasebno lastnino, prav razumemo?? Kdo je plačal obnovo? Ali je zdaj najemnina poštena ali ‘poštena’?«, ki smo jih še dan nazaj prebirali na priljubljenem socialnem omrežju, dobronamerna.

Kvečjemu je ravno obratno, saj so to sredstva prvovrstne politične manipulacije in dodelan način izkrivljanja resnice, s katerimi se želi očrniti še en izredno uspešen projekt in ga, kot že tolikokrat doslej, zaviti v tančico dvoma in nečednosti. Za tovrstnim podtalnim delovanjem in pritlehnimi prijemi se namreč skrivajo tisti, ki že leta rušijo vse, kar v Kopru diši po razvoju in napredku, hkrati pa nimajo obraza, da bi svoje nestrinjanje in nezadovoljstvo javno predstavili z imenom in priimkom.

Manipulacija
Resnica je bistveno bolj nezanimiva: dela v Carpaccievi hiši je na željo najemnika prostora, Pokrajinskega muzeja Koper, izvedel lastnik objekta, podjetje Grafist.

Ne preseneča niti, da je pri vsem njihovem poznavalskem delu očitno zmanjkalo časa za preverbo informacij, kdo dejansko stoji za obnovo Carpaccieve hiše. Kaj kmalu bi jim namreč lahko postalo jasno, da koprska občina s tem nima nikakršne povezave. A zakaj bi bili objektivni, ko pa so »umazane zgodbe«, še posebej če jih lahko »naprtimo« koprskemu županu Borisu Popoviču, bolj zanimive, četudi so povsem neutemeljene in zanje ni nikakršnih dokazov?! Resnica je namreč bistveno bolj nezanimiva: dela v Carpaccievi hiši je na željo najemnika prostora, Pokrajinskega muzeja Koper, izvedel lastnik objekta, podjetje Grafist, ki je obnovo tudi v celoti financiralo. Namesto kritike bi bilo bolj na mestu posebej pohvaliti prav koprski muzej, ki se je za enkratno in neponovljivo priložnost – obeležitev petstote obletnice slike znanega slikarja Vittoreja Carpaccia – posebej angažiral in v dogovoru z lastnikom pristopil k prenovi in ureditvi notranjosti. S tem je namreč objektu, ki je neprecenljiv spomenik naše kulturne dediščine, vdahnil novo življenje, javnosti pa omogočil vpogled v delček resnično pestre in bogate zgodovine mesta Koper.

Carpaccio500
Župan MOK Boris Popovič na otvoritvi Carpaccieve hiše.

Psi lajajo, karavana gre dalje

A dolgoletnim rušiteljem koprske oblasti za vse dobronamerne napore ni mar, saj na vse aktivnosti v koprski občini, tudi na tiste s področja kulture, gledajo zviška, s prezirom in odporom.

Občina pa kljub vsemu svojih vlaganj ne zmanjšuje, niti na račun tovrstnih kritik, temveč prav področju kulture namenja posebno pozornost. V zadnjih letih se je ravno na tem področju veliko vlagalo v razne obnove, npr. Gledališča Koper, dvorane sv. Frančiška Asiškega, prireditvenega prostora Taverna in mnogih drugih pomembnih objektov.

O tem nenazadnje priča tudi projekt Carpaccio 500, ki si, ne samo zaradi častitljive obletnice umetniškega dela Vittoreja Carpaccia, temveč tudi zaradi pestrosti programa in aktivnosti, ki jo spremljajo, zasluži vso podporo koprske občine. Pa če je javnosti to všeč ali ne. *