Včeraj so v Naravnem rezervatu Škocjanski zatok slovesno predali v uporabo električno delovno vozilo za upravljanje naravnega rezervata.
Električno delovno vozilo Alke ATX 240E je namenjeno upravljanju površin in objektov za obisk, torej opazovalnic, opazovališč in učnih poti v Naravnem rezervatu Škocjanski zatok: predvsem dostavi orodja in materiala za popravila in vzdrževalna dela ter pobiranju smeti.
“Odkar je Škocjanski zatok dokončno urejen in ponovno odprt za obisk, je precej upravljavskih aktivnosti povezanih z vzdrževanjem površin, na katerih se zadržujejo obiskovalci, ter opravljanje monitoringa in naravovarstvenega nadzora, ki smo jih doslej opravljali z osebnimi avtomobili ali traktorjem. Primerna rešitev za te potrebe je uporaba električnega delovnega vozila, s čimer sledimo tudi ciljem trajnostne mobilnosti na zavarovanem območju narave,” so sporočili iz Naravnega rezervata Škocjanski zatok.
Sobivanje industrije in zavarovanega območja
S finančno pomočjo družbe Luka Koper so tako pred kratkim v ta namen kupili električno delovno vozilo ATX 240E italijanskega proizvajalca ALKE. Vozilo je tehnično dovršeno in opremljeno z litijevimi baterijami.
Ob slovesni predaji vozila v uporabo je predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel povedal: “Luka Koper se zaveda vpliva, ki ga ima pristaniška dejavnost na okolje in odgovornosti do najbližjih sosedov. Sodelovanje med Luko Koper in Škocjanskim zatokom je zgleden primer sobivanja industrije in zavarovanega območja, ki dviguje vrednost tudi naši osnovni dejavnosti.”
V Naravnem rezervatu Škocjanski zatok so sicer z ukrepi za povečanje trajnostne mobilnosti pričeli v letu 2017 z vzpostavitvijo kolesarnice, zaradi česar se je takoj povečal obisk območja s kolesi. Iz sredstev Sklada za podnebne spremembe so skupaj z ostalimi slovenskimi zavarovanimi območji kupili električno vozilo za opravljanje javne službe, letos je sledila še vzpostavitev polnilnice za električna vozila. Upajo, da bodo v prihodnje lahko v električni vozni park dodali še vozilo za prevoz starejših in gibalno oviranih obiskovalcev po učni poti in električni bager za vzdrževanje habitatov.